Fast det skulle det ju knappast stå Nu är det heller förhoppningsvis inte kamremen som brustit. Det vore väldigt tråkigt. Men oavsett så är ju dessa remmar ngt som ska bytas med angivna intervaller. Du ser oftast inte slitage på dem i förväg utan ska byta innan.Jag antar att det @Alexandra_W t ex är ute efter är att om det i varudeklarationen t ex står att "kamrem sliten", "bör servas snarast" eller dyl. så har man antagligen inte så mycket att komma med vid en reklamation för då är just fel på kamrem något man bort känna till eller åtminstone kollat upp snarast.
Oavsett så är det inte ts sak att begränsa sig i förväg. Således ej heller de råden som ska ges. Utan NI får vackert tala om för ts varför firman inte ska behöva åtgärda felen. Först då kan ni börja spekulera i om det finns fog för påståendena. Ts har köpt bil av firma för att få trygghet. Varför då inte utnyttja tryggheten och göra ett ärende av det?