Bedömningar

S

SilverLake

Hej, jag ska tävla en tävling som går i La och är bedömning a1:b, vad är det? Tacksam för svar!
MVH :confused:

Sv: Bedömningar

Ur TR III mom 352

"De ryttare sin gar samma lägsta antal fel i grundomgången går vidare till en första omhoppning. Får två eller flera ryttare lika minst antal felpoäng i första omhoppningen går de vidare till en andra omhoppning. Ryttare med lika felpoäng i andra omhoppningen skiljs åt genom tiden i andra omhoppningen. Ryttare med lika antal felpoäng i första omhoppningen skiljs åt genom tiden i första omhoppningen. Övriga ryttare i grundomgången med lika felpoäng skiljs åt genom tiderna i grundomgången. Är tiderna lika förklaras ryttarna likaplacerade."

Tack! Så i den första omhoppningen höjs det 1dm och det går ej på tid. Och i andra så höjs det ytteligare 1dm och då går det på tid?

man måste alltid hålla sig inom maxtiden för att inte få tidsfel så helt utan tid är det inte, men tiden spelar ingen roll om man rider felfritt på första omhoppningen. Ja andra omhoppningen går på tid, men de behöver inte höja någon omhopning, ibland höjer de alla hinder 10 cm, ibland inga och ibland några och ibland bara 5 cm. det är upp till banbyggaren.

Hindren får bara höjas till omhoppningen om de som ska hoppa om var felfria i föregående omgång (dvs grundomgången resp. första omhoppningen).
Är det inga felfria så sker omhoppning mellan dem med minst antal fel (om det är minst 2) och då får omhoppningshindren inte höjas.
Är det bara en som har minst antal fel så blir det ingen omhoppning, då vinner den, och övriga som har samma antal fel skiljs åt genom tiden, så tiden spelar roll om man inte hör till dem som går vidare.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
586
Senast: Mli
·
Dressyr Nästa helg ska jag tävla RM/DM för lektionsryttare i dressyr. Det ska bli jättekul såklart! I propositionen står det att det är...
Svar
8
· Visningar
1 182
Senast: Sirap
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
925
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
500
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka