bedömning

wizo

Trådstartare
Jag undrar om det finns bedömningar rent exteriört för islandshästar utan att man behöver rida dom? Jag har ett sto som inte går att rida men skulle vilja ta föl på henne och allafall få henne bedömd.

Sv: bedömning

Du kan visa stoet för exteriörbedömning men hon kan då inte bli stambokförd.

Varför kan hon inte ridas?

ok vad bra:)

nja hon är inte inriden. Skit skraj och 7 år. Men jobbar på det

Men om man har ett sto som är 8 år, ska man kunna visa upp henne i alla hennes gångarter för att kunna få nån bedömning ??
Eller räcker det för hand? riden och i sånnafall vilka gångarter?
Ingen större koll på detta :confused:

wizo skrev:
ok vad bra:)

nja hon är inte inriden. Skit skraj och 7 år. Men jobbar på det

Jag tycker du skall vänta och se hur hon utvecklas.
Det räcker ju inte med att hon har bra extriör. Det viktigaste är ju lynnet och gångarterna. Det känns ju sådär om hon är 7 år och svårinriden för att hon är skraj.

/Åsa

Liknande trådar

Dressyr Är som så många andra uppriven och tagen efter Helgstrand-fimerna, men kanske mest frustrerad över känslan att det liksom går utför med...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
10 125
Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
690
Senast: Snurrfia
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 384
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
522
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Extremt het häst
  • Dressyrsnack nummer 18