bedömning med unghästar

S

Supertess

Hejsan.

Jag ska nu börjar tävla med min 6 åriga valack. Jag undrar om någon vet hur det går till med registreringarna. Man ska ju klara fem tävlingar felfritt för att gå till avd A?. men man ska väl bli registrerad på nått sätt??.

Snälla hjälp mig.
MVH Tessan

Sv: bedömning med unghästar

Är det inte 2 nollor/klass för att få gå till avd. A i den klassen eller lägre. Te.x om du får två nollar i 110 så får du starta i avd. A i klasserna 90, 100 och 110?
Vad menar du med registrering. Har resultaten registreras. Vad jag vet så finns det ju lixom inget "bevis" man måste visa upp när man anmäler utan man får helt enkelt hålla reda på sina resultat själv. Givetvis kan då fuska men det kan ju finnas andra som håller reda på dina resultat och anmäler dig...

Om du tex vill starta avd a i Lb, måste du rida 2 felfria avd b ritter i Lb eller högre klass. Om du vill kvala msv måste du rida 2 felfria La, för att få starta riktig la och därefter räknas de vanliga reglerna för avd a häst, dvs 5 felfria La ritter(grunomgång) eller poäng, (minns inte hur många)

Tack så mycket.. jag är så osäker.. har aldrig tävlat unghäst innan..

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 418
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 296
Senast: lirco11
·
Träning När ni är sådana som inte hoppar frivilligt som jag men ändå vill lära min unghäst det. Hade ni då lagt ut annons när tiden är kommen om...
Svar
14
· Visningar
1 710
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 371
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka