Bebispresent!

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Tofflan

En av mina bästa kompisar är gravid, det är ett tag kvar men jag vill leta present redan nu!
Jag antar att dom kommer bli överrösta med typiska grejjer som kläder och filtar så jag vill hitta något lite "roligare".

Vad uppskattar man att få som nybliven förälder?
 
Sv: Bebispresent!

Det roligaste jag fick till sonen när han kom var en korg från 2 vänner med massor med olika billigare saker,tex små leksaker,en minipool,en mätsticka i trä att ha på väggen,en haklapp,ett pkt blöjor,sandlådeleksaker,en tröja,våtservetter mm...sedan hade de klätt korgen full med ballonger.:)

Den korgen var nog det roligaste att få,man behöver ju inte köpa det dyraste man hittar heller.

Dessutom,kläder och sådant växer de ju ur så fort,det ligger fortfarande saker i den korgen som sonen är för liten för,så den tar ju inte "slut" så fort,riktigt mysigt att kika i korgen & tänka hur kul man ha tex när det blir dags för den lilla minipoolen & sandlådan...

Mvh zaria
 
Sv: Bebispresent!

Tack,det var ju en superbra present! :idea: :bow:

En fråga till, brukar man ge något till föräldrarna? Tex, choklad,blommor eller liknande :confused:
 
Sv: Bebispresent!

Det bästa jag fått var en stor platt nalle som är till för att ha på golvet som bebisen ska ligga på. Har varit perfekt eftersom ungarna ligger mycket på golvet som små.
 
Sv: Bebispresent!

Fick också en "korg" med grejer när jag fick mitt andra barn :banana: Mycket uppskattat :banana: Korgen innehöll bla; Hink o spade, barntallrik, pipmugg, bestik( supergullig serie med Dumbo i plast), lite mjukisleksaker, en liten nattlampa ( sådan som man sätter i vägguttaget) det var ngt mer men jag kommer inte ihåg nu..:angel: Sedan fick vi ett presentkort på en bowlingtimma - som vi kunde behöva (enligt givaren) för att göra något själva ;) Det var uppskattat för ibland så glömmer man bort att ägna tid åt sig själva..:angel:
 
Sv: Bebispresent!

Om din kompis är en tjej som är mycket i farten så kan jag varmt tipsa om en sak soom heter warm and go och är en slags vvärmare till barnmat och vällinflaskor som man kopplar till bilens cigarettutag. Toppen om man är mycket ute och far omkring.
 
Sv: Bebispresent!

Något trist men otroligt uppskattat (särskillt om det är första barnet) är ett GÄNG matlådor färdiga att ta fram och värma.
 
Sv: Bebispresent!

Till barnet brukar jag ge ett berett renskinn. Det är skönt att ligga på inne på golvet, eller att ha i vagnen/ i sparklådan/ på bobben, mm.
Och till föräldrarna bullar och kakor (hembakta/köpta) så att de har att bjuda på när alla nyfikna gäster kommer för att se underverket.
 
Sv: Bebispresent!

Tack för alla svar!

Jag ska nog gå ihop och köpa present med en annan tjej så kan vi göra en korg med en mix av alla förslag jag har fått här!
Bowling,biokort eller liknande till föräldrarna är nog uppskattat!
 
Sv: Bebispresent!

Mina kollgor berättade att de funderat på en bröstpump och en flaska champagne... :D Åååå vad det hade varit bra och kul!!! :rofl:

Bästa presenterna var nog ändå kläder i storl 56, framför allt en pyamas/sparkdräkt (lätt att öppna vid nattliga blöjbyten) från Polarn och Pyret och en och annan body (vi fick inga begagnade kläder i förväg, vilket ju är rätt vanligt). Fick 3 lyxiga chokladkakor när jag låg på BB också, de var ljuvliga.

Andra bra presenter hade varit elektronisk barnvakt och Baby Björn Active men då dessa är dyra bör man kanske gå ihop med någon. Bröstpump rekommenderas Avent Isis.

De presenter jag gillar minst är alla dessa små mjukisdjur. Det blir aldeles för många.Tröjor är inte heller bra, de glider bara upp!

Om du ger bort biokort bör du erbjuda din hjälp som barnvakt, annars är det rätt svårt för föräldrar att gå.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bebispresent!

Men bröstpump måste ju vara väldigt personligt. Hittills har jag inte känt behov av någon, men har bara varit mamma i 5 veckor så det kanske kommer... ?
 
Sv: Bebispresent!

Åh, en Bumbostol, de är så söta och jättebra till babyn, alltså när den är stadig i nacken...till mamman lite må bra saker, typ godis, hudvårdsprylar, filmer som man kan mysa och se med bebisen i famnen. Lycka till.
 
Sv: Bebispresent!

oz_joj skrev:
Men bröstpump måste ju vara väldigt personligt. Hittills har jag inte känt behov av någon, men har bara varit mamma i 5 veckor så det kanske kommer... ?

Om man har en kommer man på nya tillfällen att använda den... :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 533
Senast: Modest
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 461
Senast: Queen
·
Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
488
Senast: FrDrake
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 723
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Provridning
  • Stora shoppingtråden II
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp