bebis som gråter när hon ska sova!

Vilsa

Trådstartare
Hej!

Min bebis är 7 veckor. När hon är trött brukar hon bli lite gnällig och gråta, nappen brukar trösta bra och jag brukar ligga brevid henne i sängen för att vyssja och söva ner henne. Så somnar hon och sover några minuter och sedan börjar hon gråta, ofta ganska hysteriskt, från ingenstans... Jag brukar ge nappen igen och försöka vyssja henne, varpå hon somnar ganska snart (är ju väldigt trött), men sover några minuter och börjar sedan gallskrika igen och är ledsen. några gånger håller hon på så innan hon slutligen somnar och sover en längre period (en eller flera timmar).

Så här gör hon inte alltid, men 9 av 10 gånger innan hon somnar på kvällen, men även när hon blir trött och behöver sova dagtid. Hon sover annars väldigt bra nätterna (vaknar för att ammas och somnar sedan om utan att göra så där). hon har haft kolik och får minifom droppar, plus att jag har slutat helt med mjölkprotein och tycker att det har blivit bättre med koliken. Innan jag slutade med mjölk skrek hon flera timmar om kvällarna/nätterna.

Ska det vara så här? Jag vill att hon ska få tycka att det är mysigt och skönt att få sova när hon är trött, men hon är så olycklig och gråter och jag är rädd för att hon kommer börja förknippa det med obehag... :crazy: Vad göra??

Sv: bebis som gråter när hon ska sova!

Min sov ju bara i famnen första tre månaderna, så det finns fler;) Sen sov hon i vagen, så jag nattade henne i vagnen, knäppte loss liggdelen och så sov hon i den. Vi fick inga rutiner alls förrän runt halvåret tyckte jag, och nu efetr ett år så vet jag allt som oftast vad och hur jag ska göra.
JAg upplever det som att många bebisar skriker lite innan sovdags, och sedan sover.

Min dotter är snart 14 månader och är hon inte ASTRÖTT så gråter hon jämt när hon ska gå och sova och läggs ner i sängen. Och hon blir värre om man går in, vyssar, sjunger eller tar upp henne!

Min dotter sov sina första 6 månader i vagnen även inomhus ( i rummet vi befann oss i ). Vi lyfte över henne i vår säng ( samsov ) när vi gick och lade oss, hon ville inte sova ensam i något annat rum helt enkelt. Sov gärna ( och bra ) bredvid mig i soffan osv, la jag henne ensam vaknade hon alt sov oroligt.

Jag tror det är olika på barn. Våra tjejer kunde somna varsomhelst och utan att göra ljud ifrån sig. Lillebror blir mer gnällig när han är trött och vill helst få liggamma i mörkt sovrum för att komma till ro.

Min lilla flicka är nu nyss fyllda nio månader. Hon har aldrig haft kolik dock, men att somna in har aldrig varit någon favoritsysselsättning för henne. Lillan sover nu hela nätter och allt blir bättre och bättre. :)

Jag har testat mig fram vad som fungerar bra och framförallt vad som känns bra i mage och hjärta. Jag fick 1000 olika råd och många människor var mer stressande än till hjälp. För mig var det rätt liknande Calazirya beskrivning. Den första tiden somnade hon vid bröstet och då somnade hon av sig själv. När hon sedan slutade med det blev det sjal/bärsele för att sedan bli vagn. Idag beror det lite på hur insomnande sker.

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
633
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 918
Senast: G-uldlock
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 533
Senast: Anonymisten
·
Småbarn Vår 1-åriga kille sover så oroligt och ojämnt. Han har sen han föddes sovit dåligt och krävt mycket stöd sen blev det något bättre när...
2
Svar
20
· Visningar
3 000

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka