Bebis på buss

Status
Stängd för vidare inlägg.

Haukur

Trådstartare
Allt fler bussbolag installerar bälten i sina bussar och bussolyckorna bara ökar. Trots detta har jag aldrig sett en bebis som färdats å nåt annat än barnvagn/setat i knät på bussen. Varför?
Hur gör ni, åker ni kollektivt med era bebisar/små barn? Hur åker barnen då? Skyddar ni dom lika noga som när ni åker bil? Varför/Varför inte?

Sv: Bebis på buss

Min dotter åker buss med mig i vagnen. Lyfter inte upp henne i famnen för krockar vi är risken stor att jag tappar henne och _lite_ mer skydd får hon av att vagnen sitter fast i bältet på busshandtaget och hon i vagnen.

När jag åkte stadstrafik när min lille låg i vagn fick han ligga kvar där, om har inte var vrålhungrig, jo, jag stoppade honom under tröjan och ammade.
När jag åkt längre sträckor, långfärdsbuss, har jag haft med mig babyskyddet, det går precis att kila fast mellan sätena, och fäst bussens bälte i de främre fästanordingarna.
Har även haft med den större stolen vid dylika resor, tog bara med fästremmarna och satte fast stolen, hur bra som helst.

Vi hade med babyskyddet i bussen på chartertransfern. Men inte fanns det bälten precis:crazy: . Däremot sitter ju barnet mycket mer skyddat i det ändå om man kilar fast det mellan sätena än om man skulle haft det löst i famnen som de flesta har.

Jag var ko-lugn på flyget men livrädd på bussen :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 292
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 845
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 354
Senast: Enya
·
Småbarn Behöver skriva av mig lite och kanske få lite inputs. Bakgrund: relativt odramatisk separation för ett halvår sen efter ömsesidigt...
Svar
19
· Visningar
2 615
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama