Bebis på buss

Status
Stängd för vidare inlägg.

Haukur

Trådstartare
Allt fler bussbolag installerar bälten i sina bussar och bussolyckorna bara ökar. Trots detta har jag aldrig sett en bebis som färdats å nåt annat än barnvagn/setat i knät på bussen. Varför?
Hur gör ni, åker ni kollektivt med era bebisar/små barn? Hur åker barnen då? Skyddar ni dom lika noga som när ni åker bil? Varför/Varför inte?
 
Sv: Bebis på buss

Min dotter åker buss med mig i vagnen. Lyfter inte upp henne i famnen för krockar vi är risken stor att jag tappar henne och _lite_ mer skydd får hon av att vagnen sitter fast i bältet på busshandtaget och hon i vagnen.
 
Sv: Bebis på buss

När jag åkte stadstrafik när min lille låg i vagn fick han ligga kvar där, om har inte var vrålhungrig, jo, jag stoppade honom under tröjan och ammade.
När jag åkt längre sträckor, långfärdsbuss, har jag haft med mig babyskyddet, det går precis att kila fast mellan sätena, och fäst bussens bälte i de främre fästanordingarna.
Har även haft med den större stolen vid dylika resor, tog bara med fästremmarna och satte fast stolen, hur bra som helst.
 
Sv: Bebis på buss

Vi hade med babyskyddet i bussen på chartertransfern. Men inte fanns det bälten precis:crazy: . Däremot sitter ju barnet mycket mer skyddat i det ändå om man kilar fast det mellan sätena än om man skulle haft det löst i famnen som de flesta har.

Jag var ko-lugn på flyget men livrädd på bussen :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fordon För mig är det självklart att använda bälte när jag åker bil och tror det är för de flesta. (Vet inte. Gissar bara.) Om inte annat så...
2
Svar
32
· Visningar
2 125
Senast: Seabaz
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 603
Senast: Snurrfian
·
Gravid - 1år I sommar ska maken, jag och vår lilla bebis resa till makens familj och tillbringa uppåt sex veckor där. Flyget tar några timmar...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 443
Senast: Dorinda
·
  • Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 090

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp