Bebis med "torsk"

Sv: Bebis med "torsk"

Vi fick tips om vichyvatten men det hjälpte inte ett dugg utan bvc skrev ut mycostatin åt oss. Penslade med det och tops i munnen på honom ett tag och så försvann det. Penslade mina bröst ett tag också förresten!

Som cyllene skriver så får man först rådet att pensla med vichyvatten, helst efter och före varje gång de ätit, det fungerade bäst för oss iaf, annars så finns det preparat som BVC-sköterskan kan pensla på eller skriva ut.

Tänk på att skölja nappar och andra saker som bebis har i munnen också. :)

Jag fick också pensla brösten för att få bukt på det men det räckte med Vichy-vatten på tops, penslade brösten efter amningar och dotterns mun penslade jag bara vid blöjbyten.

Jag märker inget på mina bröst, använder ju amningsnapp, ska man pensla dom ändå då?

Har ni märkt något på barnet, att det har ont eller så?

Ture verkade vara lite öm ett tag och hade lite svårare att amma, men det var inte så farligt och ffa inte så länge.

Koka amningsnappen lite oftare än vanligt och pensla brösten ändå. Bebis mun får ju hudkontakt genom nappen.

Det känns som om det var hundra år sedan jag hade så liten bebis. (6 mån nu). Han somnade ofta med topsen i munnen då jag försökte pensla efter amning. Såg ut som han sov med en cigarr... :)

Min svärmor påstod att selma såg ut att hajätteont, men jag frågade när vi var på bvc och de sa att de inte brukar besväras av det. Jag märkte ingenting iaf, hon var inte ledsen och åt med god aptit.

Jag har haft torsk som vuxen och det kan svida om det blir mycket men framförallt så smakar det väldigt illa. Vichyvatten är det första man provar men det finns starkare medel om det inte ger med sig.

Senast ändrad:

Min son hade rätt lindrigt med torsk. Men det hjälpte med 1 kryddmått birkabonat utblandat i 1 dl vatten. Penslade på med en liten mjuk barntandborste.
Blanda nytt varje dag.

det är mer ovanligt att bebisar inte får torsk, så det är inget ovanligt alls. som tidigare skrivit så vichyvatten, men det måste vara vichy annars fungerar det inte, det är bikarbonatet i som är verksamt mot torsken om jag inte minns fel. och det finns bara i vichy och en sort till.
är det lite större utbredning av torsken så räcker det inte med bubbelvattnet utan då måste man ha läkemedel.

Min bebis hade så lite torsk att det var aldrig aktuellt med medicin. Efter sex veckor med bikarbonat+vatten, mina bröstvårtor före och efter nästan varje amning och bebis mun efter, gav jag upp och lät det självläka efter som ingen av oss verkade lida av det.

Har en flaska ramlösa hemma, det innehåller vätekarbonat. Är det det som verkar eller måste jag åka och köpa något annat?

jag tror bestämt att det är natriumbikarbonat du ska leta efter, jag gick igenom hela icas sortiment när vi behövde och det var bara vichy och en till som innehåll ämnet, möjligtvis icas egna det var en på petflaska iaf.. jag är inte riktigt säker på vilken, inte ramlösa eller loka vet jag iaf..
jag vet även att det fungerar med utspädd äppelcidervinäger, vet dock inte hur utspädd den ska vara.

Liknande trådar

Gravid - 1år Är det någon som har/haft hörselkåpor till en bebis på 3 månader? Vilket märke och hur har passformen varit? :) Det är ingen...
Svar
10
· Visningar
490
Senast: VLMF
·
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
495
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka