bebis-längtan!

Status
Stängd för vidare inlägg.
P

pannie

Jag velar lite fram och tillbaka nu. Jag och sambon är väldigt sugna på barn. Nu den senaste tiden har längtan blivit jättestark! Jag är jättesugen på att få en egen bebis. Det hade verkligen varit jättespännande att få sluta med p-pillerna och börja försöka.

Nu är det så att min kille slutar plugga till sommaren, sen ska han börja söka jobb. Han vet att han får stanna kvar på sitt sommarjobb tills han får ett "riktigt". Jag går på vik just nu. Detta ständiga pengaproblem! Vi har inte rotat oss i staden eftersom det kan bli aktuellt att flytta om jobb dyker upp, både för mig och honom.

Är det dumt att skaffa barn när ingen av oss har fast jobb och är nyutexade? Det känns bara som att det kan ta måååånga år innan man får ett fast jobb. Och när man väl får det vill man ju inte bli gravid med en gång, känns inte juste mot arbetsgivaren. Hur mycket pengar kan man få ut ungefär om man är arbetslös?
 
Sv: bebis-längtan!

Har du inte jobbat innan studierna får du 180 kr/dag (innan skatt).
 
Sv: bebis-längtan!

jag känner likadant fast ha en pojkvän med fast jobb å riktigt bra lön...men ja vill juh inte behöva leva på han :(
pluggar på högskola nu och har 2.5 år kvar .....helt värdleöst hade vart så mysigt.... men håller samtidigt på å köpa häst nu så ja de får vänta å den som väntarp å nå gott..... :p
hoppas de löser sig
 
Sv: bebis-längtan!

Föräldrapenningen beräknas på den inkomst du haft de senaste 6 månaderna innan. Så se till att tjäna så mkt pengar du bara kan medan du är gravid, så får du en okej föräldrapenning... Jobba på McDonalds eller vad som helst, så du får mer än lägstaersättningen! För den kan ingen leva på...
 
Sv: bebis-längtan!

Fast visst är dte längre än sex månader nu för tiden? Är rätt säker på att det är minst 8månader.

Som Ameo säger, jobba upp din SGI innan bebis!
 
Sv: bebis-längtan!

Ja jag tror också att det är 8 månader. En arbetskompis hade bara en vecka kvar så hade det varit 8 månader när hennes bebis föddes, och hon fick då 180kr bara, så hon fick avsluta amning snabbt för att komma tillbaka till jobbet så att pappan fick vara hemma.
Det dumma är ju också att man tydligen inte kan "jobba upp" sig heller, för det spelade ingen roll nu att hon har jobbat i flera månader igen, när hon tar fp så får hon lägstanivån i alla fall... :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej, jag har varit arbetslös nu ett bra tag och känner mig värdelös som aldrig får nåt riktigt jobb. För 3 år sen läste ja till...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 276
Senast: escodobe
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 673
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
23 327
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 782

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp