Varför vill du inte det? Jag klipper våra katter och de är oxå utekatter, bara glad om dom inte kommer upp i träd
Hon får gärna klättra upp i träd för vår del Sambon får i värsta fall hämta stege och ta ner henne, eller låna hyresvärdens maskiner
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför vill du inte det? Jag klipper våra katter och de är oxå utekatter, bara glad om dom inte kommer upp i träd
Jag väcker upp denna tråd och vill gärna veta hur det gick @Krati. Är i samma sits, med två katter och bebis på väg om några veckor. Problemet med vår ena katt är att han gärna tar ut sin frustration på någon annan (läs den andra katten) när han blir tillrättavisad. Är lite orolig att han skall få för sig att bebisen är lägre i rang än honom.
Vår andra katt är extremt lättstressad och blir orolig av minsta avvikelse från rutinen och av oljud. Vi har redan nu satt fram spjälsäng till viss del pga det. Har även skaffat hem Feliway och zylkene för att kunna aktivera/ge när det är dags. Fler tips?
Här har bebisen hunnit komma och det har gått helt ok. Vi har gett zylkene +köpt Feliway till våra och den mest lättstressade har tom valt att ligga kvar i soffan under amningen och går bara iväg när det blir för mycket skrik. De tyckte att det var helt ok att inte vara i sovrummet på natten när de fattade att den skrikande saken sover där. De äger däremot sängen som vanligt om dagen. Än så länge går det alltså riktigt bra.Hej! Jättesent svar men lever i en bebisbubbla så antar att det är ok.
Jag var som sagt jättenervös innan och naturligtvis var det säljstopp på feliway när det började dra ihop sig. Köpte royal canin calm och gav alla katter varje dag ca tre veckor innan bebis kom.
Vår stressade katt ( han är alltså extremt lättstressad och är rädd för allt och alla förutom mig och min man) började bli mer lugn efter en vecka, han kunde tillochmed komma in och hälsa på gäster
När dagen D slutligen var här och vi kom hem från BB med vår lilla skatt var alla katter inne, dom nosade på bebis lugnt och gick sedan ut.
Men dom kom snabbt in igen och var inte ett dugg rädda för honom. Vår rädda katt brydde sig inte ens om när han grät, och han flyr normalt fältet om man råkar tappa något i golvet..
Efter några veckor slutade vi ge fodret (dyrt! Men värt!!) och den rädda började bli mer sig lik, däremot inte rädd för bebisen!
Nu kommer han tillochmed o lägger sig i sängen när vi ligger där, nästan som att han tycker vår lilla pojk är mysig
Så är man orolig att det ska bli kaos rekommenderar jag verkligen RC calm, sen kanske inte alla katter svarar på det lika bra som vår men det är värt ett försök
Beträffande stängda dörrar på natten så har vi haft stängt, visst har det krafsats lite ibland men dom blir såå glada när dom får komma in till oss på morgonen