Beach 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ju börjat gå över mer och mer på laktosfri kost och sen jag tog bort de stora delarna så har min mage mått bättre! Jag försöker göra det här till en naturlig grej att börja tänka mig för hur jag äter över lag. Jag skulle vilja bli av med några kilon för att bli tajtare och då räcker inte träningen utan jag får fokusera på kosten också :p Så nu ska jag räkna kalorier och fortsätta vara duktig med att hoppa över sötsaker. Inga förbud men äta med mer eftertanke. Men jag är lite osäker på vad jag väger för vågen visade en vikt på ett ställe i badrummet och när jag flyttade den en meter så vägde jag 3 kg mer :p

Min våg kan också göra så, har kommit på att golvet i badrummet är inte helt plant, så jag ställer ut den utanför och väger mig där!

I går gjorde jag inte många knop - en kort promenad i skogen bara. Kom inte upp i särskilt många steg. I dag har jag inte heller motionerat så mycket men körde iaf ett (jätte)snabbt pass med sambons träningsband (av TRX-typ, men inte just det märket). Sjukt jobbigt, men så effektivt! Om vi låter det hänga där på dörren går det ju lätt att bara stänga till och köra några övningar. Det kommer åtminstone min överkropp till godo - magövningarna var alldeles för jobbiga däremot. :D Men det kommer väl.

I morgon åker jag förhoppningsvis och badar med treåringen. Jag får ju inte några längder simmade, men ibland ska jag transportsimma henne och då åker pulsen ofelbart upp. Sedan hoppas jag att jag hinner med ett litet löppass också, men vi får se vad tiden räcker till.

Jag och ponny har sparkat igång det nya året med en promenad på 25 minuter efter jobbet. Ganska sur ponny eftersom jag hade stängning ikväll och var lite sen, och den som släppte in hade gjort det ganska tidigt (men inom den tid vi bestämt, så inget att klaga på så), så hon var redan inne när jag kom. Däremot hade jag ju då begått dödssynden och inte hängt in hö, mycket sårad och sur häst. :p

Jag och ponny har sparkat igång det nya året med en promenad på 25 minuter efter jobbet. Ganska sur ponny eftersom jag hade stängning ikväll och var lite sen, och den som släppte in hade gjort det ganska tidigt (men inom den tid vi bestämt, så inget att klaga på så), så hon var redan inne när jag kom. Däremot hade jag ju då begått dödssynden och inte hängt in hö, mycket sårad och sur häst. :p

Lägger inte den som tar in hästarna hö om de inte redan har? Känns ju taskigt om en häst ska stå utan när alla de andra äter?

Fick ju en Ledlenser i julklapp så igår var det mörkerpromenad. :) Gick 2,5-3 km i skogen med hästen. Funkade superbra men vid ett tillfälle var det något djur i skogen som hon blev nervös över, skyndade mig därifrån och hoppades att inte få möta några vildsvin. En tjej i stallet flög av sin häst precis på samma plats pga vildsvin som sprang över vägen mitt på dagen. Hu. Ska skaffa en klocka att hänga på hästen så vi hörs.

Fick ju en Ledlenser i julklapp så igår var det mörkerpromenad. :) Gick 2,5-3 km i skogen med hästen. Funkade superbra men vid ett tillfälle var det något djur i skogen som hon blev nervös över, skyndade mig därifrån och hoppades att inte få möta några vildsvin. En tjej i stallet flög av sin häst precis på samma plats pga vildsvin som sprang över vägen mitt på dagen. Hu. Ska skaffa en klocka att hänga på hästen så vi hörs.

Nu skulle jag aldrig få för mig att gå själv i själva skogen när det är mörkt men jag brukar prata högt med hästen ifall jag vill höras i skogen :p

Morgonpromenaden avklarad och alla djuren utfodrade. Maken vabbar idag också så jag får stå ut med barn som springer in på kontoret ibland och vill säga något eller bara kramas :p Mitt kontor är som en magnet! Både barn och djur dras hit in!

Ska rida ett pass på lunchen. Det står galoppträning på schemat. Så det kommer bli att träna fattningar och massa övergångar mellan tölt och galopp. kommer bli svettigt åt oss båda, tur det är 8 minusgrader :p

Lägger inte den som tar in hästarna hö om de inte redan har? Känns ju taskigt om en häst ska stå utan när alla de andra äter?

De hade slängt in en tuss, men de hörde faktiskt av sig till mig och då hade jag en halvtimme kvar på jobbet bara. Så just det var inte så ruttet som mycket annat. Den som har insläppet på måndagar brukar släppa in ganska sent i vanliga fall, men gissar att hon inte jobbat heldag igår på grund av julhelgen. Annars brukar jag åka till stallet innan jobbet om det är dagar när jag vet att det är risk för att hästarna kommer in tidigt. Som tur var är det den dagen jag har utsläpp som det är den minst samarbetsvilliga personen som tar in (vi pratar om en människa som inte ens hälsar...), och då är jag alltid där på morgonen.

Men just igår var det lite mitt fel också eftersom jag inte hade varit där innan.

Nu skulle jag aldrig få för mig att gå själv i själva skogen när det är mörkt men jag brukar prata högt med hästen ifall jag vill höras i skogen :p
Ja det blir en del visslande och lite sjungande när jag går i skogen. :D Såg två förskräckta rådjur också men de skuttade inte iväg, körde "står stilla, syns inte" istället. :p Kommer väl kanske undvika de områden mer framöver där jag är mer säker på att det finns vildsvin.

Ja det blir en del visslande och lite sjungande när jag går i skogen. :D Såg två förskräckta rådjur också men de skuttade inte iväg, körde "står stilla, syns inte" istället. :p Kommer väl kanske undvika de områden mer framöver där jag är mer säker på att det finns vildsvin.

Jag är mest rädd för att stöta på varg :p

Nej, det är ju tyvärr det jag inte har. Vi har varit på den "riktiga" stallägaren om att vi vill ha paddock (mot att vi självklart betalar ganska mycket mer i hyra), men den som hyr stallet rider aldrig på banan så hen har väl inte lagt ner alltför mycket krut på det. Vi har inte en enda ridväg som är upplyst heller, så nu går jag med med hästen i ena handen och mobilen som ficklampa i den andra.

Jag har två mil enkel resa till jobbet, någon kilometer kortare till stallet, men det ligger på vägen. Nackdelen är om jag har insläpp en ledig dag eller utsläpp en dag när jag jobbar, så måste jag köra två gånger. Jag kan däremot ha med mig ridkläder i bilen och byta om i stallet så jobbar jag behöver jag inte åka hem emellan på kvällen. Jag personligen vill inte gå direkt till jobbet utan att ha duschat om jag har ridit, men att bara mocka och sen byta om går bra. Det är ingen jätteresa, det inser jag också, men i kombination med att varken jag eller hästen trivs jättebra just nu är resan ganska påfrestande. Jag har varit ledig i två veckor nu och det märktes rejält på bensinen när jag slapp köra dubbelt.

Jag har som sagt ingen häst men ser inte riktigt bekymret än. Har du långa dagar på jobbet och mycket strul i stallet? Var det du som inte fick vara med och ha önskemål om in-och utsläpp? Då blir det genast krångligare när man måste passa arbetstider med stalltider.

Vi har 2 mil enkel resa till stan, och när mellersta pojken har 15 timmars förskoleverksamhet så blir resan till gymmet dagens tredje resa till stan :cautious: Men visst det är en ekonomiskt fråga samtidigt, för jag märker också skillnad på bensinen nu när han varit ledig sen mitten av november :angel:

Snöigt lunchpass med hästen avklarat! Han var pigg men duktig! :love: Får se om jag tar en promenad med hunden ikväll eller om jag jagar ut maken som varit sjuk så han får röra sig lite och få frisk luft.

Jag är mest rädd för att stöta på varg :p
Förståeligt! Vi har ingen här vad jag vet men däremot finns det en hel del lo, åtminstone generellt här söderu och vi har sett lo nära hemma. Den behöver man nog inte vara rädd för, snarare hoppas man råkar springa på den. :D Vildsvinen skippar jag helst, eller att vi ser dem så ofta så pålle för lära sig att acceptera, det vore ju skönast.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jahopp. Vi kör väl igen då. :D *** Bukes bästa tränings-, kost-, pepp- och välmåendetråd rullar vidare! Gamla och nya medlemmar är... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
76 636
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tovig katt
  • Bråkande hundar