Beach 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det finns ju växtbaserade alternativ till allt också. En vän som visade sig vara laktosintolerant stirrade sig blind på det laktosfria sortimentet av mjölkprodukter men insåg när hon varit hos mig att det finns ju ett stort utbud av mjölkfria produkter. Tror hon fortfarande nu ett par år senare kör på en del mjölkfria favoriter.

Ja vi körde en mjölkfri period. Nu kan jag inte längre äta havregrynsgröt med vanlig mjölk, måste ha havremjölk. Mycket godare!

358a8bf622173e55ff1a19552cae29f4.jpg

JULAFTON!

Årets sista lucka är här. En cirkel får stänga julkalendern. Eftersom det är den 24:e december så tänker jag mig 24 minuters träning. :D Den som inte har tid eller ork eller lust med det kortar förstås bara ner till två eller tre varv.

Sex övningar, en minut per övning, fyra varv totalt.

1. Jumping jacks för att få igång kroppen lite.
2. Knäböj.
3. Armhävningar.
4. Rygglyft.
5. Fällkniven (kör med ett ben åt gången om båda benen är för tungt).
6. Tripcepsdips.

God jul! :D

Det finns ju växtbaserade alternativ till allt också. En vän som visade sig vara laktosintolerant stirrade sig blind på det laktosfria sortimentet av mjölkprodukter men insåg när hon varit hos mig att det finns ju ett stort utbud av mjölkfria produkter. Tror hon fortfarande nu ett par år senare kör på en del mjölkfria favoriter.

Typ hela min familj är laktosintoleranta så jag är uppväxt med det så jag har rätt bra koll :) Men eftersom det var många år sen jag bodde hemma så får jag lära mig tänket igen.

God jul allihopa!

Haft en superbra dag med familjerna! Just nu sitter jag på en höbal i hästhagen och ser mina fina hästar äta julaftonskvällsmat :heart Två nöjda trötta barn sover i sina sängar och min älskade man ligger i soffan och väntar på mig. Lite extra lycklig idag :love:

Idag ska vi äta lutfisk hos mamma och pappa och senare i em hälsa på makens mormor :)

Jag ska ta med båda hästarna och hunden på en tur nu efter frukost för att spara lite tid. Ikväll tänkte jag antingen träna lite eller ta en promenad. Får se vad som känns mest lockande :D

Nu börjar bihåleinflammationen ge med sig. Kortison FTW. :D Det är så jävla surt att jag alltid är förkyld i en vecka, känner mig bättre och så sätter bihålorna igen och så får jag dras med bihåleinflammation ett par veckor. Det slår aldrig fel. Dessutom mår jag rätt okej så länge jag inte böjer mig fram eller gör något ansträngande, för så fort jag blir varm eller pulsen går upp dunkar det i hela huvudet. Sjukt irriterande.

Ser fram emot att träna på onsdag när "vardagen" återvänder. Åker hem från norr på tisdag morgon och jag tror inte jag hinner träna på tisdagkvällen, det skulle vara en trevlig bonus i så fall.

Nu, åter till examensarbetet. :meh:

God Jul i efterhand alla träningsglada, firar ni inte jul så hoppas jag ändå att det blir/blev en bra helg :heart
Här börjar det lugna ner sig, i fredags byttes vi av i dörren när sambon kom hem vid lunch från jobbet. Han möttes av alla förberedelser inför att vi var bortbjudna på kvällen, själv drog jag till gymmet. Körde hela mitt styrketräningspass på 45 min, och mötte sedan upp sambon med alla barn hos kvällens värdfamilj. Igår var det matlagning konstant eftersom vi inte hunnit förberedda nånting i veckan (fördel med två kök), julklappsutdelning med tillhörande mekande som vissa saker krävde. En stressad tonåring, en sockerhög 3 åring och en övertrött 9 månaders utöver allt gjorde att vi hamnade med rumpan i soffan vid 22. Idag känns det som om vi hade en rejäl julfest med flödande alkohol :rofl::laugh: Ikväll tänkte jag köra lite core och balans hemma, gymmet är stängt till tisdag. På onsdag har jag genomgång på nya övningar :up:

Jag och ponny har promenerat 45 minuter idag. Jag i för stora gummistövlar. Note to my self, det var inte världens bästa skoval kanske.

Nu, åter till examensarbetet. :meh:

Härligt (eller åtminstone mindre ensamt :D) att se att det är fler som ägnar helgen åt plugg. Inte för att mitt på något sätt är så betungande, men motivationen lyser med sin frånvaro kan jag säga. Deadline var i fredags, i torsdags mailade jag min lärare för att fråga om det gick att skjuta fram den några dagar. Fick till svar att "inga problem, ta helgen på dig!". God jul skrev han inte, men lika bra det för det hade mest känts som ett hån. ;)

Bah, jag kommer att ha gått upp typ sju kilo efter den här helgen. Det går åt mycket choklad framför datorn nu ... (Men jag sprang för första gången på VECKOR i går. Det var fruktansvärt jobbigt, men gav ändå mersmak åt att ta upp löpningen - igen. Ett nyårslöfte.)

Förutom ridturen i förmiddags blev det en skogspromenad med mamma och hundarna :) Gick mina gamla ridstigar men det har ändrat sig mycket sen jag flyttade därifrån för 7 år sen.

Träning blev det inte idag. Bara massa fika :p Ridning, promenad och träning får det bli i morgon!

Vad är det för fel på mig?! Vaknade ned halsont och orkeslöshet för tredje gången på en månad. Jag orkar inte :arghh:

Så ingen träning för mig idag :meh: Ridit ena hästen och gått en lugn promenad medan maken red unghästen.

Jag börjar få lite förkylningskänningar jag med, men har ridit två hästar ikväll. Lika bra att börja motionera bort julmaten direkt! :D

Kl 6 i morse hade jag 39,1 i feber. Tog en Ipren och la mig igen. Ungarna sov länge som tur är så jag fick lite mer sömn. Hade 38,2 när vi gick upp så började nog tabletten sluta verka då.

Att vara hemma själv ungarna med så hög feber är inte jättekul kan jag ju säga....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jahopp. Vi kör väl igen då. :D *** Bukes bästa tränings-, kost-, pepp- och välmåendetråd rullar vidare! Gamla och nya medlemmar är... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
76 637
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka