Beach 2015, del 3

Jag känner mig totalt misslyckad, jag fick ihop 2 timmars promenad till slut och borde vara nöjd men när jag skulle äta middagsäpplet hos min släkt så tog det bara stopp. Jag kunde inte ens ta fram det så min middag blev bara en kopp te. Och jag känner mig bara så här:cry:

Och dessutom stannade jag bara i 1,5 timme, jag orkade inte mer och en destruktiv del av mig känner att jag inte förtjänar att ha trevligt och att umgås, den vill att jag ska isolera mig och sitta ensam hemma. Så nu gör jag det. Roligt liv, verkligen... Jag får aldrig vara social för länge, både för att jag inte orkar och för att jag inte känner att jag förtjänar det och för att jag känner mig som en börda som alltid är och gör fel.

Idag har jag bara fått i mig en portion gröt till frukost och lite kvarg med hallon till lunch, det blir ca 400 kalorier idag. Planen är att få i mig kvällsmelliset men ätstörningen är såååå stark idag och säger att jag inte får äta något, den vill tvinga mig till svält igen. Men jag vill inte, jag vill verkligen inte lyssna på den rösten. För jag har känt mig svagare ett par dagar och vill inte bli så där sjuk igen, visst, jag är tjock nu, men kanske får jag leva med att vara tjock om jag ska orka gå kurser och vara med på alla tävlingar jag anmält mig och hunden till i vår. Är så trött på det här :banghead: :arghh:
Du är inte tjock! Inte på en fläck! Jag hade utan problem kunnat sätta upp dig på shettisen igår i stället. Du måste äta mer!

Jag skulle gärna vilja få lite mer rumpa, är det någon som har någon bra övning att tipsa om? Det jag kör idag är en del Sumo Squats. Annars har jag svårt att hitta bra övningar som känns i rumpan:D

Jag har slagits med bilen halva dagen. Fick köra 10mil med bara urusla bromsar på 2hjul och inga bromsar alls på två hjul, för att få tag i verktygen jag behövde.:wtf: )Glad hund dock då vi köpte oss varsin varmkorv på biltema! )
Lyckades byta bromsoket som gått sönder och har bara det enklaste kvar - nämligen att lufta bromsarna. Då inser jag att nippeln är helt utsliten och slät = går inte att skruva på = det går inte att lufta på egen hand. Ridå. Så. Jävla. Arg. :banghead: Så jag är 98% klar med skiten, men kan inte göra helt klart.:down:
Det ljusa i det hela är att jag nu har bromsar på alla fyra hjulen och att det är snäppet mindre urusla än innan. Alltid något.
Imorgon eller så får jag leta upp någon :up:som kan komma och hålla en tumme på bromsslangen så att jag kan lufta upp skiten och faktiskt ha lyckats laga en bil på egen hand.:up:

---
OT:
Tyvärr resulterade ju detta i att typ hela dagen gick åt till det istället för att kunna motionera i det otroliga solskenet. Mycket störande.
Men jag och hunden tog oss ut på en promenad för en stund sedan i allafall, långsam och försiktig för att inte påfresta benhinnorna i onödan. Sitter nu i soffan under en filt och värmer mig, kände plötsligt hur nedkyld jag blivit av att vara ute hela dagen och svettats med mekande.
Om benen tillåter så blir det en promenad till ikväll då jag misstänker att det kommer bli stjärnklart ikväll och eftersom jag äääääälskar stjärnor så känns en stjärnpromenad som en bra idé.
I övrigt ska jag städa klart huset, tända ett doftljus och yoga ikväll igen. Gjorde det igår och även om det kändes grymt löjligt där och då så blev jag fantastiskt avslappnad efteråt och sov hur gott som helst i natt så det känns som något som jag verkligen borde försöka göra oftare.
Kanske blir det en omgång cirkelträning också, vi får se. :)

Du är inte tjock! Inte på en fläck! Jag hade utan problem kunnat sätta upp dig på shettisen igår i stället. Du måste äta mer!
Haha, måste bara svara på det här, jag tänkte faktiskt tanken igår på att shettisen var så söt och att jag önskade att jag var lite mindre så jag kunde rida shettis igen :p Men Sofia var ju gudomlig, en bestämd dam i sina bästa år som emellanåt inte verkade helt medveten om att jag satt på hennes rygg när hon plöjde igenom slyn utan att bry sig om att mina ben höll på att riva ner hela skogen ;) Kommer aldrig glömma ridturen med mig på Sofia, dig springandes med ett får i hälarna och lilla Alvin precis efter oss. Vi måste ha sett roliga ut när vi kom springandes i full fart :p

Vet du att jag var så nervös för att träffa dig för sen vi sågs sist har jag ju gått upp ca 13 kg och jag skämdes något enormt över att jag blivit så tjock. Jag vet ju på ett sätt att du inte bryr dig, att du skulle vilja träffa mig iaf, men jag hade super mycket ångest över det. Men i och med att jag hade så många lager både med byxor och tröjor och jackor lyckades jag dölja kroppen ganska bra tror jag, Så du tycker på allvar och helt sant att jag inte är tjock?

Jag har slagits med bilen halva dagen. Fick köra 10mil med bara urusla bromsar på 2hjul och inga bromsar alls på två hjul, för att få tag i verktygen jag behövde.:wtf: )Glad hund dock då vi köpte oss varsin varmkorv på biltema! )
Lyckades byta bromsoket som gått sönder och har bara det enklaste kvar - nämligen att lufta bromsarna. Då inser jag att nippeln är helt utsliten och slät = går inte att skruva på = det går inte att lufta på egen hand. Ridå. Så. Jävla. Arg. :banghead: Så jag är 98% klar med skiten, men kan inte göra helt klart.:down:
Det ljusa i det hela är att jag nu har bromsar på alla fyra hjulen och att det är snäppet mindre urusla än innan. Alltid något.
Imorgon eller så får jag leta upp någon :up:som kan komma och hålla en tumme på bromsslangen så att jag kan lufta upp skiten och faktiskt ha lyckats laga en bil på egen hand.:up:

---
OT:
Tyvärr resulterade ju detta i att typ hela dagen gick åt till det istället för att kunna motionera i det otroliga solskenet. Mycket störande.
Men jag och hunden tog oss ut på en promenad för en stund sedan i allafall, långsam och försiktig för att inte påfresta benhinnorna i onödan. Sitter nu i soffan under en filt och värmer mig, kände plötsligt hur nedkyld jag blivit av att vara ute hela dagen och svettats med mekande.
Om benen tillåter så blir det en promenad till ikväll då jag misstänker att det kommer bli stjärnklart ikväll och eftersom jag äääääälskar stjärnor så känns en stjärnpromenad som en bra idé.
I övrigt ska jag städa klart huset, tända ett doftljus och yoga ikväll igen. Gjorde det igår och även om det kändes grymt löjligt där och då så blev jag fantastiskt avslappnad efteråt och sov hur gott som helst i natt så det känns som något som jag verkligen borde försöka göra oftare.
Kanske blir det en omgång cirkelträning också, vi får se. :)

Imponerad över bilreparationen! Måste vara en skön känsla. :) Låter som du har en supermysig kväll framför dig också!

Själv promenerande jag affärer efter ridningen, bla Ikea, i typ 1,5-2 timmar. Ont i fötterna. :p Tonfiskröra och pasta på det och nu är blodsockret på en lite bättre nivå men ändå lätt spökande huvudvärk, kanske från nacken. Eller vätskebrist...

Upp som en sol, och så platt ner på marken igen.
Fick ett meddelande från läraren som har hand om den där skitkursen med grupparbetet som sket sig. Nu har hon plötsligt ändrat sig och säger att jag ska göra om allting i höst. Vi som bestämt att jag skulle göra det där arbetet nu i vår, jag som redan skickat in ersättningsuppgifter för missat seminarium (och fått dom godkända!), jag som redan gjort hälften av vad grupparbetet gått ut på. Nu ska jag behöva göra om det i höst, med klassen under mig, samtidigt som jag läser vår utbildnings tuffaste termin med tentor varannan vecka. Det kommer inte vara praktiskt genomförbart, jag kommer inte kunna anpassa mitt schema efter en helt annan klass och göra ett vettigt grupparbete med dom.

Yogan gick skitdåligt p.g.a. det där (fick meddelandet när jag var på väg dit). Kunde inte slappna av alls, inte gå ut ordentligt i några positioner. Hjärnan känns helt överkörd, jag fixar inte mer stress nu. P.g.a. det här stresspåslaget är synen påverkad. Finns en svart prick i högra ögats synfält, som inte varit där förut. Vet inte vad jag ska göra längre. Varje gång jag frågar om hur kursen ska lösas så lägger hon till saker jag ska göra, och nu ska jag då tydligen göra om allting.

Haha, måste bara svara på det här, jag tänkte faktiskt tanken igår på att shettisen var så söt och att jag önskade att jag var lite mindre så jag kunde rida shettis igen :p Men Sofia var ju gudomlig, en bestämd dam i sina bästa år som emellanåt inte verkade helt medveten om att jag satt på hennes rygg när hon plöjde igenom slyn utan att bry sig om att mina ben höll på att riva ner hela skogen ;) Kommer aldrig glömma ridturen med mig på Sofia, dig springandes med ett får i hälarna och lilla Alvin precis efter oss. Vi måste ha sett roliga ut när vi kom springandes i full fart :p

Vet du att jag var så nervös för att träffa dig för sen vi sågs sist har jag ju gått upp ca 13 kg och jag skämdes något enormt över att jag blivit så tjock. Jag vet ju på ett sätt att du inte bryr dig, att du skulle vilja träffa mig iaf, men jag hade super mycket ångest över det. Men i och med att jag hade så många lager både med byxor och tröjor och jackor lyckades jag dölja kroppen ganska bra tror jag,

Det var jätteroligt att träffa dig igen och du såg mycket piggare ut än då, men du är fortfarande väldigt liten. Vilket borde tyda på att upp är rätt väg att gå, eller hur? Piggare och friskare! Då har du dessutom lite mer att säga till om när Sofia tycker att en genväg genom slyn är rätt håll ;)

Mitt gäng är och har nog alltid varit en rätt spännande och udda syn när vi drar fram genom skogen... :D Det måste vi göra om!

Och förresten, dölja dig behöver du inte göra. Försök tänka om den tanken till att du har mycket kläder på dig för att hålla värmen. Du har inget underhull som gör det åt dig, och det du stoppar i dig är inte tillräckligt för att driva kroppens eget element. Du har alltså många lager kläder för att hålla värmen. INTE för att dölja dig!

Tack igen alla för ert stöd, just nu är ni en av mina främsta källor till att bolla tankar och få hjälp med att räta ut dom. Jag har en ny behandlare som jag träffar 45 min/vecka och hon är suverän, men jag behöver egentligen mer än så. Efter mitt självmordsförsök skrev läkarna på sjukhuset till och med en remiss till öppenpsyk om att att jag behöver kontakt flera dagar i veckan men det anser psyk att de inte har råd med...

Min läxa den här veckan är att skriva en artikel eller ett reportage eller krönika om varje dag, för att jag ska se världen ur ett journalistiskt perspektiv åtminstone en stund varje dag och komma ur rollen som innefattar sjukdomen. Så jag ska sätta mig och skriva ihop något nu tänkte jag. Har haft prestationsångest över det men bestämt att det får bli en form av dagbok och så skriver jag bara vad jag tänker, känner och gör.Lite roligt när jag väl kommer igång,det är bara svårt att skriva första ordet.

Mina knän ville inte springa idag, de gjorde hemskt, hemskt ont. Planen är att springa imorgon istället men vi får se hur de känns, om det är möjligt eller om smärtan är för stark. Måste iväg på provtagning för att kolla Litium nivåerna i blodet på morgonen så får gå upp lite tidigare än vanligt. Haha, jag är där så ofta nu, typ varje vecka så att dom känner igen mig, det är nämligen svårt att ställa in dosen med Litium så det blir rätt koncentration i blodet. Ev. kommer min sjuksköterska ringa imorgon och jag behöver prata med henne, jag är livrädd att hon tar ifrån mig mina mediciner pga flera överdoser, måste ju ha dom för att hantera ångesten. Ska försöka förbereda mig på ett försvarstal och lova att aldrig göra om det.

Ska försöka göra som ni skrev och se mina inlägg som om det vore någon annan som skrivit, då skulle jag nog reagera annorlunda.

Och fördelarna med att hålla vikten mot att gå ner i vikt är ju stora. Måste bara få in det i huvudet.

Fick ett meddelande från läraren som har hand om den där skitkursen med grupparbetet som sket sig. Nu har hon plötsligt ändrat sig och säger att jag ska göra om allting i höst. Vi som bestämt att jag skulle göra det där arbetet nu i vår, jag som redan skickat in ersättningsuppgifter för missat seminarium (och fått dom godkända!), jag som redan gjort hälften av vad grupparbetet gått ut på. Nu ska jag behöva göra om det i höst, med klassen under mig, samtidigt som jag läser vår utbildnings tuffaste termin med tentor varannan vecka. Det kommer inte vara praktiskt genomförbart, jag kommer inte kunna anpassa mitt schema efter en helt annan klass och göra ett vettigt grupparbete med dom.

Yogan gick skitdåligt p.g.a. det där (fick meddelandet när jag var på väg dit). Kunde inte slappna av alls, inte gå ut ordentligt i några positioner. Hjärnan känns helt överkörd, jag fixar inte mer stress nu. P.g.a. det här stresspåslaget är synen påverkad. Finns en svart prick i högra ögats synfält, som inte varit där förut. Vet inte vad jag ska göra längre. Varje gång jag frågar om hur kursen ska lösas så lägger hon till saker jag ska göra, och nu ska jag då tydligen göra om allting.
Oj, det låter inte alls bra med all stress när kroppen protesterar så tydligt också :( Jag hoppas verkligen att du hittar någon bra lösning på problemen så du tar dig igenom det här. Stor kram

@Trollunge Inte konstigt att du var på dåligt humör, jag läste vad du hade ätit under dagen då ni såg paraden och det var verkligen inte mycket! Kommenterade dock inget då för du verkar ju ha bra perspektiv på mat men ibland kan det förstås bli knasigt ändå! Förstår att det blir klurigt när ni vill äta veganskt men tänk på att du rör på dig mycket med dina långa promenader m.m., glöm inte att fylla på med energi också. :)
.

Håller helt med, den maten du skrev upp är ingenting verkligen, alldeles för lite mat även om målet är att gå ner i vikt. Var rädd om dig :) Kram

Måste bara tipsa er som äter gröt om att cashewdryck och pistagedryck är jätte goda att ha till gröten. Min kompis provade att dricka dom bara som dom är och tyckte de var lite vattniga men det kan jag inte uttala mig om. Däremot är de perfekta till gröt verkligen :d

Har du pratat med någon annan på institutionen om det här? Låter ju helt vansinnigt att du ska behöva göra det nästa höst istället.

Jag körde Vasaloppspinning imorse, 4 timmars trampande blev det. Sedan åkte jag hem, åt lunch och slappade en dryg timme innan det bar av till stallet för insläpp av hästar. Den här gången blev jag inte påsprungen tack och lov (hade kedja på de hästar jag vet kan hetsa upp sig), men däremot smet en häst ur hagen när jag skulle ta in hagkompisen :meh:. Båda dessa hästar har kommit till stallet den här veckan så jag känner ingen av dem, och hästen som smet ut gjorde en riktig fuling och trängde sig ut ut grindhålet trots att jag försökte mota bort honom med grindtråden. Lyckligtvis höll sig hans hagkompis i skinnet och slet sig inte när den lösa hästen galopperade förbi. Smitaren sprang in i en tom hage och klarade sig utan men, men jag känner mig återigen döless på att handskas med andras hästar.

Nu bär det strax av en andra vända till stallet för lite löshoppning. Aldrig vila osv.

@cili, Jag blir helt mållös över hela den här soppan du har råkat ut för. När jag pluggade på campus var det flera i min klass som myglade och inte gjorde inlämningar/tentor när vi gjorde det, och jag vet ett fall under den tiden när personen ifråga fick göra om uppgiften med klassen under, och det var ändå B-uppsatsen, så det var en förhållandevis stor och betydelsefull uppgift. Annars fick de lämna in under terminens gång, vilket också kan vara jobbigt när den ordinarie terminen fortsätter som vanligt, men att vänta till i höst känns helt galet. :rage: Och i de fall jag pratar om struntade de helt enkelt i att göra uppgiften, du har ju (vad jag har förstått här) inte haft något val p.g.a. puckade gruppmedlemmar. Varför måste alla lärare envisas med att grupparbete är bra? Det leder ju bara till krångel och ångest...

Kvällen, och även veckan, avslutades med 4 kilometer powerwalk innan solen gick ner och det var helt underbart ute även om det blåste. Alltså våren. :love:

@Qelina, såg att du frågade tidigare någonstans om chiafrön. Mamma lurade på mig chiafrön vid något tillfälle för att chiapudding skulle vara "såååå gott". Det var det inte. Däremot är de suveräna att ha som tillägg till müsli. Jag äter kvarg med chiafrön och baobabpulver (en växt med otroligt mycket vitaminer och grejer i, smakar lite som en citronigare variant av nyponsoppa om man blandar det i ett glas vatten). Det är gott och fullt med nyttigheter!

Helt ouppdaterad på tråden, har haft så himla mkt sen jag hade min första klient i onsdags och sen har jag varit i Stockholm över helgen. Stockholm = totalt misslyckande av kaloriräknande, mycket frosseri. För stor utmaning såhär tidigt, nya tag i veckan. Är definitivt uppe på 68 kg igen men då får tar ta igen det med en riktigt bra träningsvecka denna vecka ;)

Trodde aldrig jag skulle känna såhär men fy farao vad jag LÄNGTAR efter morgondagens träning! Har ju inte tränat sedan i tisdags...

Gud, började gå bakåt för att läsa ikapp och insåg plötsligt att vi redan är inne på ny tråd. Jäklar! Ligger rejält efter :D

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 387
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 371
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
78 638
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar