Jag har slagits med bilen halva dagen. Fick köra 10mil med bara urusla bromsar på 2hjul och inga bromsar alls på två hjul, för att få tag i verktygen jag behövde.
)Glad hund dock då vi köpte oss varsin varmkorv på biltema! )
Lyckades byta bromsoket som gått sönder och har bara det enklaste kvar - nämligen att lufta bromsarna. Då inser jag att nippeln är helt utsliten och slät = går inte att skruva på = det går inte att lufta på egen hand. Ridå. Så. Jävla. Arg.
Så jag är 98% klar med skiten, men kan inte göra helt klart.
Det ljusa i det hela är att jag nu har bromsar på alla fyra hjulen och att det är snäppet mindre urusla än innan. Alltid något.
Imorgon eller så får jag leta upp någon
som kan komma och hålla en tumme på bromsslangen så att jag kan lufta upp skiten och faktiskt ha lyckats laga en bil på egen hand.
---
OT:
Tyvärr resulterade ju detta i att typ hela dagen gick åt till det istället för att kunna motionera i det otroliga solskenet. Mycket störande.
Men jag och hunden tog oss ut på en promenad för en stund sedan i allafall, långsam och försiktig för att inte påfresta benhinnorna i onödan. Sitter nu i soffan under en filt och värmer mig, kände plötsligt hur nedkyld jag blivit av att vara ute hela dagen och svettats med mekande.
Om benen tillåter så blir det en promenad till ikväll då jag misstänker att det kommer bli stjärnklart ikväll och eftersom jag äääääälskar stjärnor så känns en stjärnpromenad som en bra idé.
I övrigt ska jag städa klart huset, tända ett doftljus och yoga ikväll igen. Gjorde det igår och även om det kändes grymt löjligt där och då så blev jag fantastiskt avslappnad efteråt och sov hur gott som helst i natt så det känns som något som jag verkligen borde försöka göra oftare.
Kanske blir det en omgång cirkelträning också, vi får se.