Beach 2015, del 3

Hemkommen från core, efteråt blev det hamburgare på Stars & Stripes och en tripp till hemmakväll för lösgodis.

Riktigt aktiv dag för mig idag, allt tack vare solen!

Mycket nöjd med den här veckan.
Fyra timmar Crossfit och en timme ridning avklarat. :)

Veckan som kommer blir följande
Måndag: Body Balance
Tisdag: Crossfit
Onsdag: Crossfit
Torsdag: Zumba
Fredag: Crossfit
Lördag: Body Combat
Söndag: VILA!

@snow kul m vasaloppssspinning!

*kl*
Varit på kurs hela helgen och helt stillasittande. Sitter o tittar i kalendern och försöker planera kommande veckad träning. Svår balans där jag inte vill låsa upp för mkt men ändå känner att jag behöver struktur för att inte bara tappa allt.

Lutar åt: löpning mån+tors. Cykling tis+en helgdag och simning fredag. Yoga försöker jag göra lite varje dag, mycket för det mentala... :)

Jobbiga med morgondagens löpning är att det då blir innan jobbet och tidigt. Fördelen är att jag kan basta på gymmet brevid jobbet ;)

Har under våren tänkt strama upp kosten lite också. Har ätit bra mat men lite för mkt med en ökad vikt som följd, så nu får vi se vad som händer med lite mer medvetenhet.

Grattis @fryckan! Grymt jobbat :bump:

Ville gärna kollat på vasaloppet igår men svtplay visade det bara om man befann sig i Sverige :(

Till alla som uttryckte oro över min ev bristfälliga kost! (@Emtherlia, @zassoo, @Chili, @Qelina + nån mer?) Lördagen blev absolut inte bra, och det kändes verkligen igår! Ska ha i åtanke att försöka se till att jag får i mig allt jag behöver, men försöker ju trots allt ligga på lite 'för lite' nu för att gå ner ett par kg som jag gått upp här sen nov. Men nån måtta finns det ju! Tack för input :love:

@Qelina, angående chia- och hampafrön så häller jag bara på dem på muslin. Båda är supernyttiga små fröer, chiafröna innehåller massa proteiner, mineraler, kalcium och omega-3. Hampafrön innehåller också viktiga fettsyror, mycket protein + samtliga 20 aminosyror! Kanske kunde vara nåt för dig med att lägga till din kost? Chiafröna kan man göra till en ganska god kall 'gröt' om man låter de svälla i mandelmjölk över natten (gott med lite vaniljpulver i!). Hampafrön kan man ha på typ allt :)

Träningsmässigt en riktigt dålig vecka. Jag cyklade i fredags iallafall, gick betydligt bättre än sist! :)

Har ingen plan för nästa vecka Heller men borde göra en. Yoga imorgon iaf, och nåt löppass+fixa gymkort ska in.

Nu ska jag ta min ångest och gå och lägga mig. Den här gången spökar den över djuren. Och blir väl inte bättre av allmän trötthet och frustration.

Har du pratat med någon annan på institutionen om det här? Låter ju helt vansinnigt att du ska behöva göra det nästa höst istället.
Angående det senaste meddelandet har jag inte hunnit prata med någon, eftersom det kom igår em. Men kommer gå till studievägledaren ännu en gång och ta upp det här.

@cili, Jag blir helt mållös över hela den här soppan du har råkat ut för. När jag pluggade på campus var det flera i min klass som myglade och inte gjorde inlämningar/tentor när vi gjorde det, och jag vet ett fall under den tiden när personen ifråga fick göra om uppgiften med klassen under, och det var ändå B-uppsatsen, så det var en förhållandevis stor och betydelsefull uppgift. Annars fick de lämna in under terminens gång, vilket också kan vara jobbigt när den ordinarie terminen fortsätter som vanligt, men att vänta till i höst känns helt galet. :rage: Och i de fall jag pratar om struntade de helt enkelt i att göra uppgiften, du har ju (vad jag har förstått här) inte haft något val p.g.a. puckade gruppmedlemmar. Varför måste alla lärare envisas med att grupparbete är bra? Det leder ju bara till krångel och ångest...
Ja jag har ju gjort så gott jag kan för att bli av med den här kursen. Men jag får inte skriva inlämningen på de patientfall jag varit med på och måste göra nya, vilket var bestämt skulle ske när den kursen som pågår nu är över. Men nu har hon ju ändrat sig angående det... Har ju verkligen försökt komma fram till en så bra lösning som möjligt, men då reagerar hon med att ändra på sånt vi bestämt och lägga ännu mer arbete på mig.
Just nu känns det bara som att jag vill hoppa av. För om jag ska göra det där i höst när mitt schema är fullt och försöka matcha det med en grupp som bara är schemalagda halvtid och har resten av tiden till att genomföra grupparbete, då kommer det ju förstöra för både mig och dom andra i den gruppen. Dessutom brukar patientmötena ligga på fredagar, och då ligger även mina tentor.

Angående det senaste meddelandet har jag inte hunnit prata med någon, eftersom det kom igår em. Men kommer gå till studievägledaren ännu en gång och ta upp det här.

Ja jag har ju gjort så gott jag kan för att bli av med den här kursen. Men jag får inte skriva inlämningen på de patientfall jag varit med på och måste göra nya, vilket var bestämt skulle ske när den kursen som pågår nu är över. Men nu har hon ju ändrat sig angående det... Har ju verkligen försökt komma fram till en så bra lösning som möjligt, men då reagerar hon med att ändra på sånt vi bestämt och lägga ännu mer arbete på mig.
Just nu känns det bara som att jag vill hoppa av. För om jag ska göra det där i höst när mitt schema är fullt och försöka matcha det med en grupp som bara är schemalagda halvtid och har resten av tiden till att genomföra grupparbete, då kommer det ju förstöra för både mig och dom andra i den gruppen. Dessutom brukar patientmötena ligga på fredagar, och då ligger även mina tentor.

Du kan inte läsa den kursen på hösten efter att dina studier egentligen är klara? Flera i min klass har haft kurser från kandidaten som de inte klarat som släpat efter och som de gjort klart först nu under mastern, flera år efter att kursen gick från början. Det är ju uppenbarligen orimligt att du läser kurserna samtidigt. Det måste ju gå att lösa så du kan läsa den kursen fristående och sen plocka ut din examen i efterhand? Jag kanske kommer från en väldigt flexibel instutition men just nu är jag så glad över min utbildning, det har aldrig någonsin varit problem med omtentor, läsa om kurser, läsa för mycket, för lite osv osv. För mig är det helt overkligt att de ska strula så med dig.

Du kan inte läsa den kursen på hösten efter att dina studier egentligen är klara? Flera i min klass har haft kurser från kandidaten som de inte klarat som släpat efter och som de gjort klart först nu under mastern, flera år efter att kursen gick från början. Det är ju uppenbarligen orimligt att du läser kurserna samtidigt. Det måste ju gå att lösa så du kan läsa den kursen fristående och sen plocka ut din examen i efterhand? Jag kanske kommer från en väldigt flexibel instutition men just nu är jag så glad över min utbildning, det har aldrig någonsin varit problem med omtentor, läsa om kurser, läsa för mycket, för lite osv osv. För mig är det helt overkligt att de ska strula så med dig.
Det är inte möjligt, eftersom den här kursen måste göras klart innan jag får läsa fortsättningskurser (vilket också förstör nåt så förbannat i höst, för då måste jag skicka in ansökan om att få läsa höstkurserna trots att jag inte är klar med VT och har ännu mer press på mig att klara allt samtidigt).
Kommer ta upp just det med studievägledaren, går det inte att få hjälp därifrån så får jag gå till programansvarige och se vad hon säger. För jag ska göra det här nu i vår, som kursansvarige först sa, och ev. skriva på arbetet över sommaren, som studievägledaren tyckte var ett bra alternativ om jag inte orkar med hela alltet innan VT är slut. Det är liksom inte rimligt att det ska hållas på att ändras massor.

Det är inte möjligt, eftersom den här kursen måste göras klart innan jag får läsa fortsättningskurser (vilket också förstör nåt så förbannat i höst, för då måste jag skicka in ansökan om att få läsa höstkurserna trots att jag inte är klar med VT och har ännu mer press på mig att klara allt samtidigt).
Kommer ta upp just det med studievägledaren, går det inte att få hjälp därifrån så får jag gå till programansvarige och se vad hon säger. För jag ska göra det här nu i vår, som kursansvarige först sa, och ev. skriva på arbetet över sommaren, som studievägledaren tyckte var ett bra alternativ om jag inte orkar med hela alltet innan VT är slut. Det är liksom inte rimligt att det ska hållas på att ändras massor.

Ja då är det en annan femma men ändå onödigt drygt av dem att strula så! Låter väl perfekt att göra det under sommaren eller när du nu har tid, bara det är klart innan hösten? Har du mail eller bara muntligt från läraren som ändrar sig hela tiden?

Ja då är det en annan femma men ändå onödigt drygt av dem att strula så! Låter väl perfekt att göra det under sommaren eller när du nu har tid, bara det är klart innan hösten? Har du mail eller bara muntligt från läraren som ändrar sig hela tiden?
Första överenskommelsen är muntlig, men vissa detaljer om den samt de som kommit efter det finns på mail. Jag var ju även uppe hos studievägledaren samma dag som den första lösningen sattes, så han har ju också fått höra hur det var tänkt från början.
Det finns även i mail att jag ska få genomföra mina patientmöten på egen hand nu i vår.
Har precis skickat iväg ett mail till studievägledaren, där jag även frågade om han kan göra något i denna situationen eller om jag ska gå direkt till programansvarige. Sa även att det lutar åt att hoppa av om jag kommer tvingas göra allting till hösten, eftersom den arbetsbelastningen lär bli för mycket. Det kanske kan ge lite eld i röven, för dom förlorar pengar på varje student som försvinner och det är onödigt att tappa inkomst p.g.a. en sån här skitsak.

Jag har funderat på en sak som jag kom på att nån i den här tråden kanske har koll på!
På mitt gym finns två olika motionscyklar. En vanlig och en där man mer sitter som i en stol, vad är skillnaden på dessa rent träningsmässigt? :)

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 387
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 371
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
78 638
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar