@Qelina, Försök läsa igenom dina egna inlägg och se det med någon annans ögon. Låtsas att det är någon av oss andra som har skrivit inläggen. Hur hade du sett på det då? Eller om det hade varit någon av dina vänner/närstående? Det kan vara lite lättare att se på sin egen situation med "friska" ögon om man tar ett steg åt sidan och låtsas att det handlar om någon annan, oavsett vad det handlar om.
Att jogga kanske 20 minuter, eller till och med mer, är helt normalt. För en
frisk person som äter normalt. Alla i den här tråden är ganska mycket mer rörliga än vad folk i allmänhet är ute i samhället, och ändå är det ingen här som promenerar så mycket som du gör. Sen är säkert många av de pass folk gör här mer krävande än vad promenaderna hade varit för
den personen, men det är samtidigt människor som äter mycket mer än du. För i grund och botten är det inte ens promenaderna som är problemet, det är att du inte äter någonting. Du gör av med massa energi, dessutom mycket mer än vad en "frisk" person hade gjort på samma motionsnivå, men du ger inte din kropp någon energi i utbyte.
Jag
vet att det är jättesvårt. Jag vet också att jag absolut inte äter bra eller tillräckligt mycket. Min lunch är inte vad andra människor kallar lunch, och jag äter aldrig mellanmål. Därför tänker jag inte ens skriva i tråden vad jag äter på en dag, för det är inte en normal nivå, och absolut inget du ska jämföra med. Men jag äter ändå en "normal" frukost (den är mest normal, så den kan jag faktiskt skriva ut, idag har jag ätit en tallrik yoghurt med flingor och ett kokt ägg till frukost) och i åtta fall av tio äter jag dessutom en "normal" middag. Det jag jobbar på är de där två dagarna som blir över när middagen blir usel, och att äta
någonting mitt på dagen även om det inte är lagad, varm mat. Och jag rör mig inte hälften så mycket som du gör.
Men precis som de andra skriver finns det massa saker du är bra på, som inte alls har med din vikt att göra. Du är bra på att skriva, det märks både här och din lärare har också sagt det, har det med vikt att göra? Svar: Nej. Du är en fin, ansvarstagande matte för din hund. Har det med vikt att göra? Svar: Nej. Du bryr dig om andra och kommer alltid med peppande ord till oss andra, när vi gnäller över något som kanske inte ens är ett problem i jämförelse. Har din personlighet med vikt att göra? Kommer du bli en "elakare" människa om du går upp i vikt/bli trevligare om du går ner? Svar: Nej, nej.