Beach 2015, del 3

@Kiwifrukt och @Nixehen Jag kan inte sova hos mina föräldrar för då klarar jag inte att äta, jag har så mycket tvång kring maten att jag bara kan äta hemma hos mig själv, annars spårar det ur och blir som ikväll, antingen får jag i mig på tok för lite eller inget alls. Och då blir det tjafs med mina föräldrar om vad jag äter/inte äter. Och jag känner mig inte hemma hos dom, jag har aldrig bott i den lägenheten så den känns inte som hemma. Och jag orkar inte umgås mer idag och imorgon ska vi umgås hela dagen, handla på förmiddagen och fira farmor på eftermiddagen. Jag ska hålla mig borta från att ta för mycket tabletter, har tagit det jag får och ska hålla mig från att ta mer. Tack för omtanken :love:

@Sleepan
crossfit-is-a.jpg

(ta det inte som en pik, du får snacka hur mycket crossfit du vill :D )
Haha, herregud. Förlåt!
Jag har blivit besatt... :p

Jag känner mig totalt misslyckad, jag fick ihop 2 timmars promenad till slut och borde vara nöjd men när jag skulle äta middagsäpplet hos min släkt så tog det bara stopp. Jag kunde inte ens ta fram det så min middag blev bara en kopp te. Och jag känner mig bara så här:cry:

Och dessutom stannade jag bara i 1,5 timme, jag orkade inte mer och en destruktiv del av mig känner att jag inte förtjänar att ha trevligt och att umgås, den vill att jag ska isolera mig och sitta ensam hemma. Så nu gör jag det. Roligt liv, verkligen... Jag får aldrig vara social för länge, både för att jag inte orkar och för att jag inte känner att jag förtjänar det och för att jag känner mig som en börda som alltid är och gör fel.

Idag har jag bara fått i mig en portion gröt till frukost och lite kvarg med hallon till lunch, det blir ca 400 kalorier idag. Planen är att få i mig kvällsmelliset men ätstörningen är såååå stark idag och säger att jag inte får äta något, den vill tvinga mig till svält igen. Men jag vill inte, jag vill verkligen inte lyssna på den rösten. För jag har känt mig svagare ett par dagar och vill inte bli så där sjuk igen, visst, jag är tjock nu, men kanske får jag leva med att vara tjock om jag ska orka gå kurser och vara med på alla tävlingar jag anmält mig och hunden till i vår. Är så trött på det här :banghead: :arghh:
Idag har du ett val: att lyda ätstörningen eller att ge den en käftsmäll.
Jag röstar för det senare! Ät din kvällsmåltid, till sista smulan. Visa den att du är starkare, att du inte ger dig så lätt, att du vill bli frisk.
Och nej, du är inte tjock. Det har ju konstaterats av din sjukgymnast. En 2a på en skala av 9 kan inte vara tjock. I så fall är jag, som lär motsvara mitten på den skalan, smällfet - och det stämmer ju inte.
Kroppen blir inte frisk av att gå på 400 kcal, och det är ren fakta. Det behövs mer energi för att den ska fungera.

Hur har det gått idag @cili? Var det okej dag?
Det har gått okej. Blev för mycket för mina knän på slutet, så dom gjorde vidrigt ont sen när jag skulle till tåget. Verkar dock ha hjälpt att sitta still på burger king (jag var SÅ värd det idag, riktigt gott med en kycklingburgare när jag skulle vänta i evigheter på mitt tåg) i en timme och sen sitta på tåget i en timme.

Vi har gjort sjukt jobbiga övningar i sträck:
Superset (agonist tills den är slut, byta till antagonisten tills den är slut, 3 set)
Dropset (börjar med en vikt man orkar ca 10 reps, minska vikten och kör tills man inte orkar, minska vikten igen och köra, minska en sista gång och köra)
Forced reps (när man inte längre orkar kontrahera muskeln så får man hjälp av en medhjälpare och håller själv emot på vägen tillbaka, tills man är helt slut)
Excentrisk träning (t.ex. benspark där man använder båda benen vid kontraktionen av muskeln, men bara ett på vägen ner)
Nu ska man ju egentligen inte köra dom där i rad, men vi hade inte så mycket val idag när vi skulle testa allihop. Jag orkade knappt lyfta armarna sen, för jag körde superset, dropset och forced reps på just armar :D Vet helt klart vad jag ska ägna mig åt på gymmet framöver, kan lova att dropsets tog fantastiskt bra på mina svaga armar! Ska bli spännande att testa på benen framöver. Och så ska jag komma ihåg att aldrig gå ut i ytterlägena vid dessa övningar, för det var vansinnigt mycket jobbigare att vända tidigt.

Jag briljerade med pilatesbollen också. Skulle göra knäböj med bollen mellan ryggen och väggen. Så frågade instruktören om hur man skulle kunna göra det tyngre, varpå en klasskamrat föreslog att göra det på ett ben. Så jag testade, och det gick alldeles utmärkt. Instruktören konstaterade att det var en svår övning och la till "men Ida har ju uppenbarligen både balansen och styrkan för att klara det där utmärkt!" :D

Sådan jävla abstinens alltså! Sitter där jag sitter då jag inte fått ordning på bromsarna (pga avsaknad av specialverktyg. Blää!) och kunde inte ta mig till simhallen idag.
Som lök på den laxen har jag fått en (än så länge) lindrig benhinneinflammation och har lyckats spräcka/stuka stortån...

Det går bra nu... :banghead::wtf:

Jag fick i mig kvällsmelliset! Ångest på enormt hög nivå och rädsla för måndagens vägning men har bestämt mig för att klara av att äta alla måltider till måndag och sen om jag gått upp massor i vikt så får jag ta ett nytt beslut. Känns alltid lite lättare att bara planera en dag i taget, eller en timme i taget när jag har ångest.

Jag fick i mig kvällsmelliset! Ångest på enormt hög nivå och rädsla för måndagens vägning men har bestämt mig för att klara av att äta alla måltider till måndag och sen om jag gått upp massor i vikt så får jag ta ett nytt beslut. Känns alltid lite lättare att bara planera en dag i taget, eller en timme i taget när jag har ångest.

En fråga, som säkert behandlats tidigare, men varför har du överhuvudtaget en våg hemma..?

Vaknade trött, sliten och på riktigt dåligt humör idag:down: Åt väldigt dåligt igår kväll och stod i flera timmar + gick i flera timmar. Valde därför att strunta i pf idag. Yogade först 20 min, åt havregrynsgröt till frukost vid 10.30 och har nu precis rivit av ett 40 min pass styrketräning med pojkvännen :bump:

Är nu på bra humör och känner mig riktigt nöjd med hur jag vände på dagens feeling genom att vara snäll mot mig själv samt träna. Bra koncept det där!:)

Bra kämpat!

Det finns ingen risk att du ska ha gått upp massor i vikt av att äta sådär dåligt. I så fall beror viktuppgången enbart på vätska. Och det ska inte tas något nytt beslut, du ska uppåt för din kropp är uppenbarligen inte på rätt nivå än (åter igen, att hamna på en 2a av 9 betyder inte att man är normalviktig). Kroppen behöver ligga på en bra vikt under lång tid för att reparera det som repareras kan.
Som jag förstått det har du inte heller kompenserat med större matintag nu när du börjat springa? Vet sjukgymnasten om det?

Känns som att du behöver få tag i en ny psykolog. Testa att skriva en egenremiss. Skriva kan du ju, så beskriv hur dina vardagar ser ut och hur du kämpar (med både mat och självmordstankar) men att du behöver hjälp och stöd för att kunna ta ett steg till mot att bli frisk.

Nytt beslut? Du SKA ju upp vikt, det är väl det som är planen? Så du orkar med alla kurser och allt roligt du ska göra i ditt liv! Man blir inte tjock av att gå upp ett kilo eller fem när man är underviktig, så fokusera på det viktiga istället, att bli frisk och orka!

@Qelina säg att du är fet, varför är det så himla hemskt? Varför sitter allt ditt värde i din vikt? Varför kan inte del av ditt värde vara att du är en bra hundägare? Att du är en omtänksam person? Att du är en vän som vill väl? Att du kan skriva och är intresserad av journalistik?

Håller med alla andra om vad de skrivit här @Qelina. Du behöver inte ta ett nytt beslut angående vikten. Det enda beslut du behöver ta är att du ska gå upp i vikt.

Här är det soligt men blåsigt som tusan. Ska ändå ge mig ut på en promenad så fort jag har fått ändan ur vagnen och gjort klart lite plugg... Lite ont i munnen fortfarande :down: Men känner mig ändå relativt pigg.

Solig men blåsigt här också. Så synd att det ska blåsa hela tiden, är ändå en 10-11 grader varmt. Tänk vad underbart det hade varit utan blåsten.

Jag har en fråga som jag hoppas någon kan svara på, kan man träna som vanligt med halsont och hosta? Har en förkylning på g tror jag. Eller är det bättre att bara ta promenaden idag?

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 387
Senast: lizan
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 371
Senast: Ackio
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
78 638
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar