Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu är det väldigt länge sedan jag tog BE, men jag tror inte att frågorna ska vara något bekymmer. Du har ju redan B-kort och kan köra bil och lägg sedan till "sunt förnuft" till frågorna så klarar du det.Hur svårt är det att ta BE-kort? Såg att det är 55 frågor som ska klaras av under 40 minuter. Det gör mig nervös.
Uppkörningen är jag däremot inte bekymrad inför. Eller borde jag vara det?
Man ska ju anpassa sin körning, utan levande djur behöver man inte köra sådär superförsiktigt men iaf när jag tog BE (och tog körlektioner) så skulle man ändå köra anpassat. Men med häst krypkör man ju i kurvor osv, helt onödigt med vanlig lastBeror på hur lätt man har plugga teori skulle jag säga. Det är ju frågor ur hela B-kortet + E delen. Jag tyckte inte det var svårt men har lätt för att lära. Däremot kuggade jag uppkörningen, inte teoridelen fast jag fick redogöra för kultryck och inte fick den enkla lastsäkringen, men körningen. Jag var van köra häst och bromsade långt innan vid rödljus mm och tog kurvor försiktigt. Jag följde inte trafikrytmen .
Nästa gång körde jag som om jag inte hade ett släp bakom och blev godkänd......
Jag har ju en känsla av att teorin bara blir svårare med åren och det är trots allt 30 år sedan jag tog körkort.Nu är det väldigt länge sedan jag tog BE, men jag tror inte att frågorna ska vara något bekymmer. Du har ju redan B-kort och kan köra bil och lägg sedan till "sunt förnuft" till frågorna så klarar du det.
Uppkörningen vet jag inte om den är ändrad, men när jag tog så var det lite trixiga manöverprov (inte värre än att om man kört släp sedan innan så fixar man det) och sedan var det säkerhetskontrollen, lastfördelning, kultryck och lastsäkringen som avhandlades ganska rejält - som jag minns det.
Det sistnämnda är ju inget som man tänker på i vanliga fall, så det upplevde jag lite krystat.
Manöverbanan är borttagen.Jag har ju en känsla av att teorin bara blir svårare med åren och det är trots allt 30 år sedan jag tog körkort.
Ok. Jag var ändå inte bekymrad över att köra släp, varken framlänges eller baklänges. Men teorin oroar mig. Det är så länge sedan jag tog körkort att jag inte tror mig ha koll längre.Manöverbanan är borttagen.
Du lär ha ordentlig koll på B kortsteorin och det är inte helt bara, jag tog B kortet för 10 år sen. Sen lär du ha koll på BE också även om det är fåtal frågor, men man vet ju inte vilka
Jag har uppfattningen att det är tvärtomJag har ju en känsla av att teorin bara blir svårare med åren och det är trots allt 30 år sedan jag tog körkort.
Jag körde upp med hästsläp utan häst och fick höra att jag körde för oförsiktigt med en häst.Beror på hur lätt man har plugga teori skulle jag säga. Det är ju frågor ur hela B-kortet + E delen. Jag tyckte inte det var svårt men har lätt för att lära. Däremot kuggade jag uppkörningen, inte teoridelen fast jag fick redogöra för kultryck och inte fick den enkla lastsäkringen, men körningen. Jag var van köra häst och bromsade långt innan vid rödljus mm och tog kurvor försiktigt. Jag följde inte trafikrytmen .
Nästa gång körde jag som om jag inte hade ett släp bakom och blev godkänd......
Min syster tog förra året och då köpte hon B och BE körkortsbokenFinns det BE-böcker som gäller idag eller går allt online?