BC/Schäfer/Welsh Sp Spaniel?

Tussilago

Trådstartare
Har någon denna korsning? Vet att min hunds föräldrar fick 8 kullar tillsammans, så det bör ju finnas minst 60 stycken sådana korsningar.. Vore ju hemskt kul att få veta nåt om dem, eller om de korsningar som är liknande.
Min hund blir 4 i sommar, vi tränar o tävlat Agility, i år ska bli vår första riktiga tävlingssäsong. Bild på min lilla tjej..Har tvärrr ingen bra bild från sidan som visar hela hunden..
6971327.jpg
 
Sv: BC/Schäfer/Welsh Sp Spaniel?

Har inte alls med frågan att göra, men är inte 8 kullar väääldigt mycket??
 
Sv: BC/Schäfer/Welsh Sp Spaniel?

Klart att 8 kullar är mycket...3 fler än vad man får ta i Sverige. Men inte orimligt att hunden har fått.
I Frankrike får man enligt kennelklubben ta 7 kullar. På Irland är samma siffra 6 st.
 
Sv: BC/Schäfer/Welsh Sp Spaniel?

Finns det en begränsning? Hade jag IIINGEN aning om.. Ja, det är nog mkt, nästan en varje år, tror hunden var gammal när den fick sin sista kull, min hund var i näst sista..
Ingen som råkar på o ha liknande korsning?
 
Sv: BC/Schäfer/Welsh Sp Spaniel?

Klart att 8 kullar är mycket...3 fler än vad man får ta i Sverige. Men inte orimligt att hunden har fått.
I Frankrike får man enligt kennelklubben ta 7 kullar. På Irland är samma siffra 6 st.


Men visst får en hanhund paras fler gånger än så? Även om det kanske inte rekommenderas...
 
Sv: BC/Schäfer/Welsh Sp Spaniel?

Ja, en hanhund får paras hur många gånger som helst. Det är det ingen begränsning på alls. Men en tik får enligt svensk lag inte ha fler än 5 st kullar.
 
Sv: BC/Schäfer/Welsh Sp Spaniel?

I mina öron låter det som djurplågari. 8 kullar, det är alldeles för mycket. Valpfabrik :mad:
 
Sv: BC/Schäfer/Welsh Sp Spaniel?

Helt klart. :crazy: Undrar vad som rörde sig i huvudet på den tikägaren. Knappast den stabilaste korsningen att göra heller kanske.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Kanske skulle jag postat tråden på Förälder, men jag provar här. För att göra en lång historia kort så fick jag för snart ett år sen...
2
Svar
28
· Visningar
3 218
Senast: Migo
·
Hundavel & Ras Men visst är det lite roligt att spåna? Nu är det min tur. Jag har en eller eventuellt två raser på hjärnan som jag funderar över...
Svar
6
· Visningar
1 169
Senast: Sikta
·
Hundavel & Ras Hej allihopa! Jag har hängt runt här på Buke i ganska många år, men har aldrig kommit mig för att faktiskt skriva någonting. Nu är...
Svar
4
· Visningar
1 232
Senast: Eina
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 317
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp