BC-finaler

Gammeln

Trådstartare
Glöm nu inte dessa i helgen på Woodbine Racetrack. Campbell råkade tyvärr ut för en allvarlig olycka för ett tag sedan vilket tyvärr innebär att han inte kör Glidemaster i finalen. Istället blir det Brennan som håller i linorna.

Donato Hanover håller vi även ögonen på.

Å så har vi ju Jimmy Takters hästar, Passionate Glide, Global Glide, Pampered princess, Celebrity Speedie och Quite Easy, att se fram emot. Stjärnor allihopa, otroligt att han har så många hästar med :eek:

Världsrekortider att se fram emot alltså :d :) :bump:

Sv: BC-finaler

Loppen från Toronto kan ses med en kvarts fördröjning på : http://www.ustrotting.com/.
Första start 2000 lokal tid natten mot söndag. Glöm inte att vi får en extra timmes sömn på söndag morgon pga sommartidens upphörande...:)

Fler bilder och bakgrundsinfo på Breeders Crown-sajten.

Off Topic

Vilken jäkla frän avatar du har :rofl: :rofl:

åter till tråden.....jag är så dåligt uppdaterad på Over There så intresset ligger väl mer på att få sin egen till ett hederligt svenskt kval vad det lider :D

Donato Hanover, är han perfekt eller?

18391-DonatoHanover.jpg

Kan man inte få se han naken och stillastående?

:eek: FY FÖR!:eek:

http://www.ustrotting.com/misc/breederscrown/breederscrown06/gallery.html

Sånna där "stressade-"crack"-vrak" har jag inget över för... (BILD 3/34)

Smaken är som baken. Själv föredrar jag breederscrown-finaler med topphästar framför b-lopp på Solvalla och hösttrav på Åland....:smirk: Tolvåriga Imperial Yankee-avkommor som knäpper Big Lamas sista ättlingar på näsan via 1.23.9 i kampen om den åtråvärda sistapengen värd lika mycket som ett flak öl på ålandsbåten....

Vad förbannat trevlig man var här då! Fredagen till ära o allt... Jag ber det ödmjukaste om ursäkt om jag trampade på fel tå;)

Visst är baken delad, det har du så rätt i... Själv föredrar jag monté före trav och Frankrike före USA.

Smaken är som baken. Själv föredrar jag breederscrown-finaler med topphästar framför b-lopp på Solvalla och hösttrav på Åland....:smirk: Tolvåriga Imperial Yankee-avkommor som knäpper Big Lamas sista ättlingar på näsan via 1.23.9 i kampen om den åtråvärda sistapengen värd lika mycket som ett flak öl på ålandsbåten....
:rofl: :rofl: :rofl: Man lastar sina noll-poängshästar och åker till åland till vilket pris som helst, även om det skulle vara ett asväder :cool:

Jag får inte ihop erat "snack" och att ni hänger på Buke... Känns lite som avdankade "wanna-be"... och mår bra av att klanka och klonka på andra... Men inte blir det bättre för det! :o

Jag får inte ihop erat "snack" och att ni hänger på Buke... Känns lite som avdankade "wanna-be"... och mår bra av att klanka och klonka på andra... Men inte blir det bättre för det! :o

Det är möjligt att jag framstår så i den här tråden. Jag tror och hoppas att jag inte gör det annars?

Men visst, jag är förvisso avdankad och kanske en wannabee, men inte gillar jag att klonka och klaga på andra. Dock triggas jag av påståenden som "stressade crackvrak". På tal om att klaga på andra alltså...

Vad bra... För jag har fått bilden att du är en trevlig mys gubbe som sitter ute i skogen och vill ha sällskap :D ;)

Du har en poäng...

Oj vilka överraskningar det blev i BC-finalerna. Donato Hanover med Ron Pierce i jollen gjorde sin plikt och vann BC för 2-åriga hingstar. Pierce var mycket nöjd med insaten och hästen fick mycket beröm.

Passionate Glide blev 3:a i BC för 3-åriga ston. Vann gjorde Susies Magic.

I BC finalen för 3-åriga hingstar tog Here Comes Herbie ledningen efter half mile. Efter 3:e quartern satt Majestic Son i ledningen och tidspasseringen där blev otroliga 1:24.3 vilket var Crown rekord. På sista quartern blir det en tuff strid mellan Glidemaster och Majestic Son där Majestic Son vinner med en längd och sluttiden blir 1:54,2. Äuj vilka djur. Nu var Brennan inte riktigt nöjd med Glidemaster för han tyckte att hästen inte travade riktigt 100% utan han fick bära honom lite då hästen speedade men han ville ändå inte skylla detta på varför Glidemaster förlorade.

Pampered Princess slutar 2:a i BC för 2-åriga ston, Possess The Magic vinner loppet.

Sedan kördes det även BC finaler för passgångare men dessa har jag inte plockat i.

Kollade snabbt igenom startlistorna och observerade att Goja:s dotter Anette hade en märr ut i två-årsloppet. Har du ngn info på hur deras satsning har gått Over there?

Vet ej, men Adelaide Hall blev ju 3:a, gick 1:58.1 avslutade vasst sista quartern 29.2

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka