Bayticol som lusmedel

M

martina_81

Vill bara höra lite med er om ni nån gång använt Bayticol som avlusningsmedel till häst/hästar. Det är ju egentligen till för nöt och får, men har hört att det funkar även till häst
Hur har det i så fall funkat och hur reagerar era hästar på det? några eventuella biverkningar??

Sv: Bayticol som lusmedel

Vi använder det när vi får löss/pälsätare på våra hästar. Brukar vara någon varje år. Fungerar kanonbra! Två behandlingar och sedan är de lusfria.

Vi har inte haft några reaktioner eller biverkningar på hästarna. Har tom använt det på dräktiga ston.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 471
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 250
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 397
Senast: Stergo
·
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete...
Svar
14
· Visningar
688

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka