• Avel
  • Trådstartare Trådstartare mimus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 236

mimus

Trådstartare
En tysk? hingst tror jag det är.
Någon som vet info om honom eller vart jag kan söka.

Sv: Bayardo?

Det fanns en engelsk fullblodshingst född 1906 med detta namn, men det var kanske inte den du letade efter.....
Hittade även en holländsk fuxhingst (ej godkänd i KWPN) född 1983 efter Almé som har detta namn.

Tack.
Om det är någon så är det den senare.
Min vän har köpt en häst som är 6 år, vars morfar är Bayardo.
Den är född i Sverige. Men stoet är från Tyskland.

Hittar en Bayardo f.1978 reggad i Belgien(det finns ett fullblod också, men han är född 1906)
http://dbsbsnet.2bcom.net/pages/popup_pedigree.asp?lang=frl&code=X01315
http://www.allbreedpedigree.com/bayardo3
Helbror med Codexco också reggad i Belgien
Hittar ingenting med Bayardo inte särskilt mång avkommor heller. Codexco verkar ha lämnat mer spår i aveln än Bayardo. Hittade några avk till Codexco i den danska databasen, har en del avk i den belgiska databasen också.

Tack, den hingsten borde stämma bättre.
Nu ska jag leta lite.

Ja, det är min väns häst, men iom att vi inget visste om morfar så ville jag försöka få tag på så mycket info som möjligt.

Info om Bayardos far Codex , Holsteiner brun 164 cm f.1962 e. Cottage Son xx u.Ettal ue.Lothario uu.Nilse uue.Mahdi II uuu.Hedda uuue.Fridolin uuuu.Unika (Stam 1228)
I avel i Belgien från 1965 och han är morfar till den berömde Darco.

Kan du holländska;) så står det en del här om Codex plus en bild, http://www.ducaet.be/paarden/codex.php
Dock ingenting om Bayardo, men en del om Codexco. Om det är intressant så är Codexco morfar till 2 hingstar, Resoluut f.1994 e.Sioux de Baugy (SF) och Pandetto f.1992 e. Landetto (holst), tror att båda tävlas i hoppning.

Tack båda!

Vad spännande, låter dock som Bayardo inte lämnat något vidare spår efter sig i aveln.

Lite mer info om Bayardo
1343 BAYARDO mörkbrun
BEL - W-001343-HGT - BWP
född: 06/01/78 mankhöjd: 168 cm
premierad: 29/11/80

Kan någon tyska. Vad betyder abgekört och eingegangen. Bayardo är abgekört 1986 och eingegangen 1987. Tror mig veta att eingegangen kan vara utgången:confused: , alltså avgången, ej i avel. Men abgekört då, är det avförd eller:confused: ...

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: Piaff
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 509
Senast: Freazer
·
Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg... 2
Svar
34
· Visningar
2 289
Senast: Bee
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 124
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?