S
_satelit_93
funkar ett baucherbett på en häst som lägger tungan över bettet?? skulle jättegjärna vilja ha ett svar eftersom min ponny just nu måste ha en stor "Klump" i munnen för att han inte ska lägga tungan över bettet och spänner jag inte nosgrimman tillräckligt fort så vänder han på "Klumpen" och jag måste tränsa om. jag har provat ett helt vanligt tredelad tränsbett (med sötmalm) och aachen för att hålla igen munnen på han men det var inte mkt bättre det. när jag köpte han gick han på ett rakt bett för att han blev så stark när han inte kände bettet på samma sätt (förra ägaren visste inte att han la tungan över bettet) kan det inte vara så att han inte trivides med det bettet och liksom lagt tungan över för det??. läste på ponnyprakt att baucherbettet var bra för hästar med tungfel. jag har även hört talas om de tredelade betten som har högre mittendel så att tungan inte får plats ovanför, men kan inte det peta hästen i gomen?? ska även kolla tänderna på han nästa gång veterinären är på plats
nån som vill rekomendera ett annat bra bett??
nån som vill rekomendera ett annat bra bett??