Bättre tider?

Nebraska

Trådstartare
Kollade lite på elitauktionen igårr via nätet. Tyckte det blev bra betalt för många hästar.Och de som ropades åter fick inga skambud precis heller(nu såg jag inte från början ifs.).Ser vi ljuset i mörkret nu?

Sv: Bättre tider?

Jag tror det! :)

Det är mycket positivare tongångar nu, både bland aktiva och uppfödare, kanske största förändringen är i uppfödarleden där det varit minst sagt utbredd pemisism. Jag tror antalet betäckta ston går upp i år.

Finns det någonstans på nätet, där man kan kolla vad dom små liven såldes för? Eller måste man hålla ut tills Ronden kommer på tisdag:( /C

Många bra priser, många bra hästar med. Det är väl de "bästa" som säljs nu. Lite sämre priser i höst:smirk:

Men det ÄR ju viktigast att man får bra betalt för fina hästar! Den som betäcker sitt sto som inte dög på banan, med grannens hingst, han får inte heller räkna med mycket betalt för fölungen .

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok I tidernas begynnelse, dvs när undertecknad var en liten vilsen tonåring, fanns ett nätforum som hette Haket.com. Det var ett ställe där...
Svar
4
· Visningar
644
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 039
Senast: fio
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 643
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
737
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp