Batteridrivna bords/dekorationslampor?

Septicemia

Trådstartare
Min lägenhet har en helt fantastisk hall utan vägguttag, dessutom är den mörk och utan fönster. :banghead:
Jag hade velat ha någon mindre lampa som komplement till spottarna i taket men den bör vara batteridriven. Finns det ens?
Det mesta skulle funka frånsett golvlampor.

Och nej, det finns inga uttag i de anslutande rummen som man skulle kunna använda på ett fungerande sätt.

Jag har batteridrivna ljusslingor, köpt från MiniInTheBox. Tror även Markslöjd har batteridrivna ljusslingor.

@tanten

Jag har frågat och de är inte helt pigga på det i dagsläget, men på sikt så kanske (de ska bl.a. dra om internet-uttagen under året).

Det finns som sagt lampa i taket men det vore trevligt med ljus som inte kommer uppifrån.

@EmmaW

Nja, då är jag nog mer sugen på någon slags fotogen-lampa så man får "riktigt" ljus. :D

@tanten

Jag har frågat och de är inte helt pigga på det i dagsläget, men på sikt så kanske (de ska bl.a. dra om internet-uttagen under året).

Det finns som sagt lampa i taket men det vore trevligt med ljus som inte kommer uppifrån.

@EmmaW

Nja, då är jag nog mer sugen på någon slags fotogen-lampa så man får "riktigt" ljus. :D
okej, ja mina lyser starkare än ett vanligt ljus men ändå verklighetstroget så att säga, jag har mina vid sängen eftersom jag inte har nåt eluttag där och det funkar fint :)

Det låter fint men själv är jag är inte så förtjust i just blockljuskänslan utan hade absolut helst velat ha en lampa på fot med skärm. Gärna rolig sådan men jag har börjat förstå att det är svårt att lösa utan vägguttag.

Ikea har jättebra solcellslampor i olika modeller.

Clas Ohlson har en rätt trevlig batteridriven bordslampa (led).

Nu känner jag mig lite korkad, men kräver inte solcellslampor just solljus? :o Jag trodde faktiskt inte att det räckte med att ha de stående i rum utan fönster.

Ska kolla Clas Ohlson! Tack :bow:

Köp en lampa på secondhand som passar och en lampskärm. Klipp av sladden. Köp en liten batteridriven slinga och fäst i lampskärmen. Voila.
Eller lägg en snygg slinga i en glasvas.

@Linda8142

Nej, det skulle bli sladdar tvärs över hallen i så fall. Det är inga lister i dörröppningarna som man hade kunnat dölja/spika fast en sladd emot på ett vettigt sätt.

Liknande trådar

Hemmet Det här är vår hall. Numer råder det kaos, då huset vi bor i från början bestod av två lägenheter med liten hall, trapphuset var bara...
Svar
5
· Visningar
1 770

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka