Bates vs. wintec

amalia

Trådstartare
Är det så att wintec 500 cc är likadan som bates caprilli cc fastän wintec är syntet?

Funderar på att "byta ner mig" och sälja min bates elevation då jag inte hoppar nämvärt mycket.

När jag provade in elevation på sharpman så provade jag samtidigt caprillin, båda låg likabra men jag trivdes något bättre i elevation så därför fick det bli den.

Så om wintecen är en syntetvariant av caprillin så torde den passa min herre.

Någon som har koll?

Sv: Bates vs. wintec

När vi var i skulle kolla efter hoppsadel te min systers häst nu i början på veckan, så sa dem på det stället att dem var lika i passform o allt. men har dock inte testat själv så kan ju inte säjja 100%, men det var ändå en sadelprovare som sa det.

Sv: Bates vs. wintec

åhh vad bra nu fick jag svar på min fråga jag har i en annan tråd :)

Om en sadelprovare sagt att de ska vara lika i passformen så borde de ju vara de.

Då ska jag testa en bates caprilli dressyr på min isiskille :) hade utprovare ute som provade ut en wintec 500 dressyr och wintec pro båda låg lika bra, men jag skulle hellre vilja köpa en begagnad i läder.

Liknande trådar

E
Utrustning Jag har en Wintec Pro dressyr idag (samma modell som Wintec 500 dressyr fast emd mockasäte) men skulle gärna vilja ha samma sadel fast i...
Svar
4
· Visningar
1 323
Senast: Centaur
·
Utrustning Är på jakt efter ny dressyrsadel till min häst. Det ska gärna vara en 18" sadel och i nuläget vill jag helst inte lägga mer en ca 10 000...
Svar
17
· Visningar
2 436
Senast: fiaskrutt
·
Utrustning Just nu har jag världens sadelproblem... Min nuvarande sadel (Crown Jessica m luft) har blivit för trång (31) och jag letar efter en...
2
Svar
21
· Visningar
2 166
Senast: skogersson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar