Bates vs Lippo

S

Siekan

Hej! Har den här helgen testat två sadlar på mitt 4-åriga halvblodssto, en Bates Elevation och en Lippo Fazzino.

Båda passade så nu tänkte jag höra om det är någon har som ridit i någon av dem, eller kanske båda? Jag blir jätteglad om ni skulle vilja dela med er om era erfarenheter om dessa sadlar, kvalitetet, komfort osv.

Annars mottages tips tacksamt på hoppsadlar som passar häst med kort rygg, musklade bogar som går långt bak och ryttare med långa ben.:)

MVH

Liknande trådar

Utrustning Hej. Har köpt en ny häst, min sadelpassare har ej tid fören om ca 1-1,5 månad att prova ut sadel pga hon är bortrest. Vill hitta en...
2
Svar
23
· Visningar
3 093
Senast: caballus
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Utrustning Hej! Jag har just nu en Prestige Paris med normal bom som inte längre passar min häst pga den är för smal i bommen. Hästen har lång...
Svar
7
· Visningar
1 169
Utrustning HeJ! Min nya pärla har ju fått en ny sadel- utprovad av sadelmakare och allt. Sen fick hon tyvärr vila 2 veckor pga förkylning hon...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
22 458
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar