Bates innova

carambawinnie

Trådstartare
Någon som har koll på om det finns andra sadlar med dessa underbara knästöd som det är på denna sadel? Någon som även kan ha koll på vad det är för skillnad på anläggningsytan på dom olika storlekarna?

Provat en Bates innova som jag är helt såld i! Har annars jättesvårt för att kunna sitta ordentligt i dressyrsadlar men denna satt jag helt toppen i! Dock är den lite lång i anläggningsytan för min häst är jag rädd... Och den låg inte helt still men det kan bero på att jag hade fel vidd i den (går ju enkelt byta, vilket är toppen när man har en unghäst). Om den åker fram, är den då för smal eller för vid?

Tacksam för all hjälp!

Sv: Bates innova

puttar upp en gammal tråd.

VART ser man på sadeln vilken storlek det är? Dvs 0, 1 eller 2??
Har en begagnad hemma på prov men vet ej vilken storlek det är.
Under kåpan ser jag siffror och sedan ett streck och två till. dvs:
xxxxxxxxxxx - OS. Är det en 0:a då? Är det stor skillnad i sits och anläggningsyta på en 0:a och en 1:a? (standardstöd)

Sv: Bates innova

Mät sitsen? 0=16" 1=17" 2=18"

Det sitter en klisterlapp där man fäster stiglädret, men den kan ha trillat bort.

Borde väl bli iaf 2,5 cm skillnad i anläggningsyta eftersom sitsen är större/mindre om du tar en annan storlek?

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
862
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 220
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 279

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Textilåtervinning
  • Starlink
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka