Bates Caprilli vs. Bates Isabell

Sv: Bates Caprilli vs. Bates Isabell

Nu har jag mätt min Caprilli och den var faktiskt längre än jag trodde, dock så är den trots kilbossor svängd längst bak. Lite udda form, brukar annars vara vanliga rundbossor som är svängda bak. Jag tror att bla det är det som dom har gjort om på dom nya. Måtten var i alla fall: ca 45 cm från kant till kant sas, men om jag mäter själva anläggningsytan så tror jag inte att den är mer än ca 42 cm kanske. Här kommer lite bilder så du kan avgöra själv..

20633847.jpg

20633897.jpg

Hm.. Man såg inte så bra på den första bilden som jag hoppades och idag skulle jag hoppa så jag orkade inte lägga på sadeln på hästen när jag fotade.:o Lite kanske man kan se på bild två genom ljuset, man ser att det är skuggat längst bak eftersom den är svängd där..:p Jaja det blev vad det blev..:angel:

Senast ändrad:

Jag har nu provat en mängd sadlar i en prisklass som sträcker sig mellan 5000-30.000 kr. Konstigt vad lite prislappen spelar in när man jagar sadel... allt man vill är ju att eländet ska passa både häst och ryttare!

Denna omgång av sadel hysteri stod det ifrån början mellan ca 7-8 olika märken och modeller. Finalen stod mellan caprilli och IW!

Caprillin vann!! Pga passform och komfort!
IW var aningens för rak och lite för djup för mig!

Tack å hej..

HAr haft båda sadlarna och jag tycker mycket bättre om IW än caprilli, jag sitter mkt bättre i IW och den är mkt skönare att rida i. :love:
Hamnade i stolsits i caprillin, och fick inte riktigt det stöd jag ville ha (Antagligen för att jag inte satt korrekt i den)
IW sadlen passar för hästar med hög manke och rakrygg, hade den till min häst, men nu när han musklat sig och fått lite mer "svängd" rygg så tryckte den jätte mkt vid manken o längst bak, så min var iaf väldigt rak.

Min IW:
15140845.jpg
19310038.jpg

Kl
Vi har en underbar liten Caprilli i 15" till ena ponnyn. Tom jag älskar den, sitter som gjutet i den och dottern som tenderat att få lite stolsits sitter kanon i den. Isabellan däremot gav ett mindre bra stöd för dottern.

Det finns risk för att den blir för rak, testa dock. Kanske att din häst kommer upp med ryggen under arbete.

Jag tror att den skulle bli för rak för din häst, men du kan ju prova om du har nån att låna? :)

Har tyvärr ingen att låna, men han har ju inga ryggmuskler nu så vet inte om han kommer vara så vankryggig sen. Förra ägaren hade en caprilli på honom så han kanske funkar i det...:grin:

Liknande trådar

Utrustning Jeg har nettopp fått min første wow-sadel i posten. Siden jeg har en hest med kort rygg har jeg kjøpt et par paneler i størrelse 0...
Svar
1
· Visningar
1 192
Senast: VivianK
·
L
Utrustning Hei, jeg er en norsk jente som har forvillet meg inn her :) Jeg har hatt en JC dressursal til kalblodsen min i over et år nå, men har...
Svar
1
· Visningar
991
Senast: LivogKleppanBest
·
Hästmänniskan :mad:jeg har en hingst(2 år halvblod) som går på beite her hjemme på gården sammen med en ardenner hingst og 2 ardennervallaker.De går...
Svar
2
· Visningar
1 053
Senast: THELA
·
S
Islandshäst Jeg holder på å bli sprø av å lese om saler og bomvidder og vinkler og setestørrelser og ullstopping og syntetstopping og puter (bossor)...
2
Svar
34
· Visningar
7 828
Senast: Balderum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar