Bästa vården för håret (en tips och rådtråd för att få håret att må så bra som möjligt)

Jag har mycket hår, men tunna hårstrån som lätt går sönder, sen självfall på det. Längd en bit ner på ryggen, förbi skuldrorna.

Jag har kört balsammetoden 7-8 år, men till slut funkade inte det med min hårbotten, så numera använder jag SLS-fritt milt schampo från MÅ eller Faith i Nature som funkar bra med min torra hårbotten. Alltid hårinpackning, tvättar ungefär var fjärde dag. Använder styling och inpackning från Jessicurl.

Borstar med tangleteezer, torkar håret med microfiberhandduk. Borstar mycket sällan håret blött, fönar i stort sett aldrig. Använder snoddar utan clips.

Jag är ganska noga, framförallt med att inte ha massa äckliga ämnen i produkterna.

Tangle teezer. Skulle inte kunna leva utan denna borste sedan jag började använda den har mitt hår
blivit friskare äntligen börjat bli långt och det gör inte ont att borsta håret längre, underbart!
,
bli
img-2228.jpg
Den har mitt barn, fast i form av en muffin. Den är hur bra som helst! Slipper någonsin mer jaga honom med borsten :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej Jag har rakt hår och funderar på att testa heatless curls. Men vilken produkt ska man använda innan i håret? Så att lockarna håller... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 151
Senast: Syrax
·
Kropp & Själ Jag har torrt frissigt och något lockigt hår som ser riktigt trist ut. Just nu kör jag balsammetoden och håret har blivit friskare och... 2
Svar
28
· Visningar
1 196
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Jag vill gärna ha tips på torrschampo till min kliiga, oljiga hårbotten. Jag vet inte varför det kliar, trott på torrhet men jag är nu...
Svar
9
· Visningar
555
Senast: Jahopp
·
Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
877
Senast: Raderad medlem 142658
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Bråkande hundar
  • FÅRtråden