Bästa vägen Märsta-Södertälje

Jadzia

Trådstartare
Jag ska iväg på lite grejer i helgen och kommer att behöva ta mig från Märsta till Södertälje med bil runt 15-tiden på lördag. Eniro vill att jag ska köra E4 igenom hela stockholm via Essingeleden men jag är sisådär pigg på att befinna mig i de mer centrala delarna vid den tiden. Går det att köra runt på något vis?
 
Sv: Bästa vägen Märsta-Södertälje

Du kan köra via Ekerö och ta färjan vid slagsta. Men vid den tiden ska det inte vara några problem att köra E4an! Då är ekerösvängen jobbigare/Petra
 
Sv: Bästa vägen Märsta-Södertälje

Fortsätt bara E 4-an söderut. Märsta - Rotebro - Sollentuna - Ulriksdal - Solna, sen Eugeniatunneln, sen Essingeleden, sväng av mot Södertälje, fortsätt E 4 tills du är framme. Väldigt enkelt, tar mindre än en timme.
 
Sv: Bästa vägen Märsta-Södertälje

Det kanske inte är så mycket trafik på helger. Jag har mest erfarenhet av Essingeleden på vardagar och då har jag alltid fastnat i långa köer.
 
Sv: Bästa vägen Märsta-Södertälje

Just den tiden är E4an som lugnast.
Du kommer att bara glida genom stan om inte himmelen faller ner.

Jag pendlar den sträckan flera gånger i månaden och just lördag em är en av de tider som jag gärna åker.
Då så har alla lördagshandlat klart och åkt hem.
 
Sv: Bästa vägen Märsta-Södertälje

De senaste veckorna har det faktiskt inte varit så mycket köer ens på vardagarna. Jag körde sträckan Ulriksdal - Eskilstuna i fredags förmiddag och det var inte ens köer då.
 
Sv: Bästa vägen Märsta-Södertälje

Nja, finns väl ingen vettig väg runt. Men som flera redan sagt bör det inte vara något problem den tiden en helg :)
 

Liknande trådar

Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 414
Senast: Paddington
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 328
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 900
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 534
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp