Bästa svansborsten?

Leeelot

Trådstartare
Ja, som rubriken lyder? Har en Borstiq svansborste, den är jättebra MEN: jag gillar att tvätta borstarna då och då (2 ggr/år iaf), men denna tål tydligen inte det:meh: den svarta gummiplattan där piggarna är fastsatta på är limmad på själva träskaftet,o det lossnar (troligtvis av att den legat i blöt), har limmat fast den med superlim, men det håller inte. Köpte en billig på Ge-Kås, men den lossnade direkt - helt värdelös. Finns det någon bra, hållbar, men som inte sliter för mycket?

Jag gick över till samma modell som the_connemara efter att ha avverkat X antal i trä från "alla möjliga ställen"... blir ju galen när den svarta börjar lossna ... :(

jag har en WetBrush, använder en likadan till mig själv och till den hårömma hunden. Det är verkligen den bästa borsten någonsin. Går att köpa på Lyko och funkar på blött hår också.

jag har en WetBrush, använder en likadan till mig själv och till den hårömma hunden. Det är verkligen den bästa borsten någonsin. Går att köpa på Lyko och funkar på blött hår också.
Intressant!:D Lossnar inte den svarta plattan på dem då?

Jag använder en kopia av tangle teezer (med handtag), finns för en tjuga på ebay. Har sett dom på Glitter och liknande butiker också (men då lite dyrare). Den är himla snäll mot svansen, håller bättre än man kan tro och är suverän till att reda ut tovor.

JJ3172D-564fd734b9e08fe62e9fdfc9.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka