Bästa sättet för eget album?

M

Magdalena

Mina barn har varsinn hemsida med "fotoalbum" så släkt och vänner överallt lätt kan gå in och kika och se vad som händer. Det är alltså det enda sidorna är, bilder med lite text, och så en gästbok.

Hur gör jag snyggast och lättast utan att använda frames? Jag vill inte att man ska behöva hoppa fram och tillbaka till index-sidan hela tiden.

En tanke jag lekt med är att ha småbilder som kommer upp stort när man klickar på dem, men helst inte i eget fönster utan på samma sida liksom. Som det kan vara i utforskaren ibland.
 
Vi använder JAlbum, gratis och lättanvänt - se separat tråd! Just det här att det skulle bli litegrann som i utforskaren var vad vi ville ha - det kan man säkert fixa om man kan CSS... Vilket vi inte kan... Vi har löst det som så att vi har ett separat album för varje uppdrag - vi använder frames till det men det finns säkert bättre sätt.
Du får ju gärna kika på vårt album, om du vill se hur vi löst det? :D

Mvh Cissi
 
Är det reklam där? Jag vill gärna slippa reklamen. Har plats för hemsida på vårt abbonemang, så det vill jag ju gärna använda.
 
Nej, det är ingen reklam! Förutom en rad längst ner i skinnet om vem som gjort det individuella skinnet - och du kan ju göra eget också! :D

Kolla på http://www.ponyprod.com - välj "Foto", så ser du hur det ser ut! :)

Mvh Cissi
 
Ah, suveränt ju!! Har laddat ner och ska börja knåpa lite när jag har tid över. Tack!!
 
Jouni letade en del innan han bestämde sig för detta album. Vi ville ha något som var snyggt och lättanvänt.

Det är hög tid att uppdatera...en Tysklandsflytt kom emellan... :)
 

Liknande trådar

G
IT & mobiler Ännu en bildtråd, men trots idogt sökande hittar jag inget svar! Om man har en massa bilder som ska vara med på ens hemsida, vilket är...
Svar
6
· Visningar
742
Senast: ScissorHands
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp