Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Pincett är bra, men det tar en jäkla tid om man ska ta allt .Ja det var ett bra tips! Inte speciellt längesen jag kom på det där med pincett faktiskt
Tillhör egentligen ÄU, men vänder mig hit med tanken att här borde finnas mer erfarenhet
Rubriken säger väl egentligen allt, hur får man enklast, bäst och smidigast bort könshåret?
Jag har alltid rakat, började med hyvel, sedan med ladyshave och nu skiftar jag lite däremellan. Problemet är bara att jag får röda prickar/rakfinnar och huden blir irriterad och känslig, efter lite intensiv närkontakt () med området är hela huden röd vilket stör mig.
När jag använder hyvel använder jag ett venus"handtag" med Mach-blad. Ladyshaven jag använder är från Babyliss vill jag minnas. När jag använder hyvel använder jag även antingen rakgel eller babyolja+balsam på de områden där det känns lämpligt (det senare har jag upplevt fungerar bättre) och efter rakning (oavsett om jag använder hyvel eller ladyshave) smörjer jag med alcogel och därefter bodylotion. - Bara för att det är buke så tillägger jag att jag inte använder några parfymerade produkter på de känsligaste delarna utan bara på huden runt om
Problemet kvarstår dock, och jag söker nu tips på andra metoder för att få bort håret så effektivt och fint som möjligt Har funderat på vaxning, men plånboken är lite liten just nu så det får vänta. Har provat med epilator men förutom smärtan så blev det så himla rött och fult efteråt, det går väl över ganska snabbt kanske men som sagt i kombination med smärtan gjorde jag aldrig färdigt det Sedan har jag även tittat på IPL, och skulle i så fall införskaffa en apparat för hemmabruk (typ Silk n flash n go eller vad den heter, men det får också vänta tills plånboken är med välfylld), har läst mycket positivt om den men samtidigt stod det på försäljarens hemsida att den enbart reducerar hårväxten med "upp till 50%" vilket med känns lite tråkigt, då får jag ju raka/epilera/vaxa ändå.
Tar också gärna emot tips på hur jag kan minimera irritationen vid rakning tills dess att jag eventuellt hittar en annan metod som jag gillar bättre!
Jag har ju en del blonda hårstrån blandat med de mörka, så nu försöker vi få bort de sista stråna på fiffi. Jag har behandlat fiffi 8 ggr nu och jag har väl kanske 5-10% hår kvar. Men numer växter det jättesakta.Hur mycket har det gått på ungefär och hur många gånger har du lasrat?
Allt som allt har jag betalat ungefär 15.000:-, men då gick jag till ett jättedyrt ställe från början. Nu betalar jag 550:-/gången och det är både för hela brasilianska och axillerna.
Sedan har jag även tittat på IPL, och skulle i så fall införskaffa en apparat för hemmabruk (typ Silk n flash n go eller vad den heter, men det får också vänta tills plånboken är med välfylld), har läst mycket positivt om den men samtidigt stod det på försäljarens hemsida att den enbart reducerar hårväxten med "upp till 50%" vilket med känns lite tråkigt, då får jag ju raka/epilera/vaxa ändå.