Bästa ridstövlarna

C

CarolineB

Är i full färd med att köpa stövlar men behöver lite tips, så vad har ni för några?

Själv tycker jag det är värsta djungeln och jag har lite dålig erfarenhet att stövlarna går sönder vid dragkedjan osv...

Så ge mig tips på de snyggaste, mest hållbara och mest prisvärda stövlarna :D

Sv: Bästa ridstövlarna

Jag har haft mina Cavallo Sydney stövlar i 5 år nu, dock inte mycket använd de sista åren (flitigt använd i vardagen i 3 år), bytt dragkedja en enda gång, slarvat med putsning och ändå är de fortfarande hela och fräscha även om det syns att de är väl använda.

Sömmar har släppt men det är lätt fixat.

Annars rider jag i Tretorn och trivs jättebra i dem, skönt o slippa putsa ;)
Haft mina i ett år utan några problem alls.

Vilken modell av tretorn har du? Tycker du dom är värda pengarna? :) De är ju inte billiga direkt..

Jag har haft mina Sergio Grasso i 12-13år nu, och använt dem flitigt hela tiden (samt fuskat till och från med skötseln av dem :angel:) Trots det är de fortfarande fräscha och jag är lika nöjd med dem idag som när jag köpte dem, välinvesterade pengar, helt klart! ;)

Jösses! Det måste vara sjukt bra kvalitet på dem ju:D

Jag får kolla upp dem!

Satsa på ett par Cavallo eller Petrie det är mitt tips. Men allt beror ju helt klart på prisläget och vad för typ av stövlar du vill ha:) Men om jag vore du skulle jag välja ett par som inte är i tunt kalvskinn för de är oftast mer "sköra" och töjer sig lättare än ett par i hårdare läder.

Cavallo är nog de stövlarna som är "bäst" till överkomligt pris. Stilrena och med många olika valmöjligheter som endast kostar några hundralappar extra. Ex kort eller lång dragkedja, extra hög båge på utsidan mm.

Vill du ha stövlar av mer hoppmodell och kan tänka dig att betala lite extra, ja då finns Fabbri eller Parlanti, fast då får du punga ut med närmare 8000;)

Sen att stövlar går sönder vid dragkedjorna...det beror oftast på att stövlarna är skötta på fel sätt. Dvs att stöv från hästen inte är borttorkat efter ridpasset eller att man tar på sig stövlarna utan att använda skohorn! Värt att tänka på.

Mina Cavallo är jag inte nöjd med :cool:
På samma ridstövel har dragkedjan spruckit 4(!) ggr och det beror inte på dem som lagar för de har lagat andra saker som har hållit jättebra :)
Sen har jag också skött stövlarna relativt bra!

Så jag vill verkligen ha stövel med gragkedja fram nästa gång trots att jag är hoppryttare :D

de sjunker en del, mina var ordentligt för höga från början. Jag är ganska kort.

har dem oxå, grymt sköna!!

de ska finnas med "kort skaft", gå in på deras hemsida så har de säkert en måttabell...

Jag har visserligen inte haft mina stövlar länge alls, men jag vet andra som har haft de som säger att de är av bra kvalite.
Själv älskar jag de :love:

Whitaker stövlar :)

Dessutom så är de på rea på Sk*ra häst*port just nu, från ca 4400(??) till 2500 :)

Till vardags har jag ett par Tretorn Advance, de är trevliga att ha. Man kan gå omkring med dem i stallet utan att få skavsår och generellt sett får man bra stöd vid ridning. De är lätta att göra rent och man behöver inte sköta om dem. Det är många som har haft problem med sina stövlar (att de går sönder), men jag har använt mina väldigt mycket i snart ett år och de är fortfarande som nya.

Till tävling har jag ett par Mountain Horse Supreme rider (?). De är snygga och sköna. Färgen har nötts lite på insidan, men inte så att det stör. Jag har inte tagit hand om dem alls men ändå ser dem fräscha ut om jag borstar av dem lite. :P

Jag har ett par tretorn advance, väldigt nöjd med mina :laugh: sen har jag ett par Petrie utan snörning och dragkedja där bak (vet inte vad modellen heter) och har använt de två gånger, men väldigt sköna :D

Jag har bara såna billiga vanliga å har titta på MH High Rider som inte är såå dyra:) ,men är dom bra typ.

Mina favoriter är JW, MH supreme rider och Tretorn stövlarna. Speciellt de två sistnämnda, de är sjukt sköna. Tretorna känns typ som ett par gympaskor bara! Väldigt härligt <:

Tretorn Advance har jag haft i ungefär 2 år. De är verkligen supersköna och väldigt snygga, tycker jag. Tyvärr gick en knapp på varje stövel sönder och dragkedjan gick också sönder. Men å andra sidan hade jag de varje dag i stallet! De var jättebra! Nu ska jag köpa nya stövlar och då ska jag förmodligen köpa ett par Bocaj, en ny stövel! De verkar jättebra! :D

jag slår oxå ett slag för Bocaj stöveln. Har haft mina några dagar bara men de är helt super! Snygga, bekväma o billiga :)

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
931
Senast: Ajda
·
Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Badger
·
Utrustning Tenderar att svullna en del om benen vilket gör att jag vissa dagar knappt får på mig mina ridstövlar. Brukar lyckas pressa igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 470
Senast: MiniLi
·
Utrustning Vänder mig i första hand till er som bor på egen gård, och inte bara tar hand om hästen i samband med ridning. Jag behöver nya...
Svar
16
· Visningar
691
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka