Bästa picknickmaten?

Malin_L

Trådstartare
Jag skulle behöva tips på vad ni tycker är bästa picknickmaten? Jag har fastnat i sallad och det vill jag inte ha. Så kom med era bästa förslag!
 
Plockmat! Vi brukar köra på 1-2 ostar (typ gruyere och delice de bourgogne), ett gott bröd (focaccia eller pain riche kanske), kex eller crostini, köpe-hummous, körsbärstomater, ev lite chark, frukt (melon/physalis/jordgubbar), oliver. Typ det! :d
 
Jag skulle behöva tips på vad ni tycker är bästa picknickmaten? Jag har fastnat i sallad och det vill jag inte ha. Så kom med era bästa förslag!

Håller med @VLMF om diverse plock och lägger till att det finns ju fler röror än hummus, tex melitzanosalata som jag vet att du gillar :D plus grönsaker som morötter och gurka skurna i stavar. Det blir ju gott crunch utan att det är "salladigt".
 
Jag brukar gilla att gå loss i delikatess/charkdisken på litet olika kall plockmat, som marinerade kycklingspett, nån god skinka, sådana saker. Härom dagen åt vi en hel nygrillad kyckling som jag rensat hemma, tillsammans med butikens egen grekiska sallad och tsatziki.
 
Vi brukar köra på plock likt ovan (bröd, röror typ hummus, grönsaker, frukt).
Eller tunnbrödsrullar med till exempel laxröra eller färskost, vegoskinka och paprika.
Potatissallad (krämig eller med vinägrett) och grilla korv.
Potatissallad och hårda tunnbröd.
Vegetarisk gubbröra i wraps eller på hårda tunnbröd.
Pastasallad.
 

Liknande trådar

Tjatter Vad är de bästa tips som du har fått från Bukefalos? Mina är hårolja och deodorant under brösten.
Svar
17
· Visningar
772
Senast: kolblakkur
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 111
Kropp & Själ Vill ha era bästa tips för att få bort nagelsvamp på tånagel?
Svar
1
· Visningar
197
Senast: Rakan
·
Juridik & Ekonomi Är på jakt efter den bästa budgetappen! Någon som har ett tips? Det är okej om den kostar lite, så länge den är värd det.
Svar
5
· Visningar
468
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp