Bästa pälsglanset?

LinnK

Trådstartare
Vilket pälsglans är bäst, enligt dig?
Pris?
Vars köper du det?

Jag har fått hem ytterligare en liten islandsfröken med otroligt mycket man :love:

19316294.jpg

Till min övriga två lurvbollar som har ganska mycket,
men absolut inte så här mycket man, har jag använt
Foxfire och Sjöbogårdens pälsglans och det har funkat bra.

Dock känns det som jag vill ha the best of the best nu :banana:

Har beställt Leovet Riders Magic gel och tänkte köpa TIBs pälsglans,
är dessa bra?

Sv: Bästa pälsglanset?

jag har börjat använda TIBs till våra två hästar, mycket man och svans. Drygt är det iaf. Kombinerar med att doppa svansen i grönsåpsvatten (vit häst) och det funkar bra

Jag har provat den där gelen du pratar om. Gillade den inte alls. Jag tyckte bara svansen tovade ihop sig.

Det bästa som haft är av märket (om jag minns rätt) Carr&Day&Martin

Jag använde Foxfire till helt nyligen då jag läste en likadan tråd här...där höjdes Veredus pälsglans till skyarna och jag tänkte jag skulle prova....

JISSES FRID vilken skillnad??!:eek: Kunde inte i min vildaste fantasi föreställa mig att det var så stor skillnad på pälsglans...Veredus låter min tjocka svans vara utredd i säkert en hel vecka efter jag sprayat den...är bara att ta svansborste och borsta försiktigt så böljar svansen ut...ska ta bild så ni får se!:idea:

Undrar om det är den jag har? Men den svensk flagga på?
Helt fantastisk! (och luktar sååå gott!)

Är väldigt förtjust i Leovets gele, samtidigt som man applicerar den i svansen, får man ut smuts. Spray lägger sig utanpå smutsen, och ramlar av fortare.
Använder aldrig glans i manen, då det lätt gör tyglarna hala...

jag har börjat använda TIBs till våra två hästar, mycket man och svans.

Den har jag också! :) Mycket bra! Sen luktar den gott också :p Tror det kostade 120:- för 1liter. Köpt på en "lokal butik" men borde finnas lite överallt!

Jag har ju denna manen att reda ut: (Bilden är iof tagen från "fel sida")

19290876.jpg

Senast ändrad:

Jag vet inte riktigt vad mitt heter, men jag köper det på ÖB och det är det bästa jag någonsin haft, spraya hästen idag, och det känns nysprayat även om fyra dagar- TOPPEN! sen att det är så billigt det skadar ju inte heller.

Köpte något på Hökks för ett tag sen, minns ej namnet på den heller, men den undrar jag om det inte bara var vatten i.

Jag vet inte riktigt vad mitt heter, men jag köper det på ÖB och det är det bästa jag någonsin haft, spraya hästen idag, och det känns nysprayat även om fyra dagar- TOPPEN! sen att det är så billigt det skadar ju inte heller.

Köpte något på Hökks för ett tag sen, minns ej namnet på den heller, men den undrar jag om det inte bara var vatten i.

ÖB säljer PLÄSGLANS SJÖBOGÅRDEN

Carr&Day&Martin, vit flaska med rosa etikett. Absolut bäst till manar och svansar.

TIB är det som fungerar bäst.

Foxfire fick ingen ordning alls på min häst svans o inte ÖBs heller o absolut inte Veredus, det var sämst i förhållande till priset!

TIB är klart bäst

Jag har nog provat alla pälsglansmärken genom åren.
Carr&Day&Martin, vit flaska med rosa etikett var den som var favoriten innan jag provade TIB

ABSORBINE SHOW-SHEEN PÄLSGLANS
Denna använder jag, den är betydligt bätte än foxfire. Den luktar dessutom gott, som jenka!

Jag använder också Sjöbogårdens pälsglans från ÖB. Helt överlägsen.

Foxfire missfärgade min hästs hårrem :eek: och många av våra hästar får knottror av den så aldrig mer säger jag bara.

KL

Har man en känslig häst eller bara vill ha ett pälsglans som luktar neutralt (tillskillnad från TIB m.m) så skulle jag rekommendera Fiebings Satin Sheen (den stora flaskan med svart etikett). Är mkt bra och gör svansen ren och fin länge (även om man har en häst som rullar sig varje dag...) och luktar inte så mkt, så det stör inte hästen allt för mkt!!:)

JÖSSES vilken man!:love:

Jag använder Absorbine pälsglans, slår foxfire, carr&day&martin, veredus, tib osv osv det är det absolut bästa jag har provat hitills. Lite väl dyrt men det är det absolut värt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka