Bästa munkreceptet

vinkelina

Trådstartare
till första maj skall det vara hemmagjorda munkar. PUNKT

Men, jag vill inte få till det. Testat med flera olika recept. Friterat i olja, kokosfett och munkfett. Men, samma fel varje gång. Gyllene på utsidan, deg på insidan. (och de som blir bra smakar inte gott) Får jag dem genomstekta så är de svarta på utsidan.

Försöker med hög värme, lägre värme(då blir de inte till nått alls) lägger bara i några få munkar/gång

HJÄLP

Sv: Bästa munkreceptet

Jag har bara friterat munkar ett par ggr men de smakade precis som de man köper på marknader och liknande. Tog bara första bästa recept.

Du kanske gör dem för stora? Annars om de är degiga inuti men fina utanpå så tror jag det är värmen som är för hög trots allt.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 561
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 601
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 550
Senast: Liten
·
Hästvård Kort historik om det nu mot all förmodan finns NÅGON som lyckats missa det. Hästen ifråna är 9 år, utdömd 10 maj -04 pga en...
2
Svar
25
· Visningar
2 859
Senast: goamarie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar