Bästa MSM-preparatet?

Sv: Bästa MSM-preparatet?

Jag ger min gamling MSM tillsammans med Glukosamin för hans leder och immunförsvar.
Han fungerar inte utan dem!!
Har råkat få hopp mellan brukarna pga lång frakttid osv, han är en helt annan häst med preparaten!!
Han blir riktigt riktigt knackig och hängig utan.

Prövar även MSM till hunden pga allergier.

Har prövat flera olika märken, men nu är det Ion S*lver som gäller!

Senast ändrad:

Jag provade lite olika varianter, ett par märkte jag ingen större skillnad på, men jag "inbillar" mig i alla fall att jag fick ett bra resultat på min gamla häst med ett flytande preparat från Equimins som heter Flexijoint. Det innehöll både Chondroitin Sulfat, Glukosamin och MSM. Jag upplevde att min gamla kuse kändes lite mjukare i hela kroppen när han stod på det.
Jag beställde det direkt från UK då eftersom de hade väldigt förmånlig frakt och det blev faktiskt skitdyrt att köpa det genom återförsäljare här i Sverige. Nu finns det ingen återförsäljare alls här längre, så det kanske inte är mycket till tips om du inte vill ta hem själv från UK....

Vilket som är bäst vet jag inte men det mest prisvärda MSM är Emin,s. Jag äter det själv och hästen får det. Det sägs att MSM minskar inflammationer i kroppen. Neutraliserar toxiner, kraftig antioxidant. Bygger upp bl.a. brosk, senor, hjärna, bindväv, muskler, skelett, hud, hår och naglar. MSM ger flexibilitet och styrka åt muskler, leder, hud, hår och naglar. Stärker immunförsvaret. Behövs för cellförnyelse.
Jag ger det för att stärka immunförsvar, minska inflammationer då min häst haft luftvägsproblem och ett ev. fånganfall/störning i tarmsystem. Hoppas på att kunna förebygga och stärka både mig och min häst.

Liknande trådar

Foder & Strö Dum fråga kanske men… När jag beräknar foderstat till våra hästar så behöver jag lägga till 20 gram MSM för att få rätt nivå på svavel...
Svar
10
· Visningar
530
Senast: iNHALE
·
Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
937
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
587
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
635

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Retrievertråden
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

• Dressyrhingsten Skyline to B.