Bästa MSM-preparatet?

Sv: Bästa MSM-preparatet?

Jag ger min gamling MSM tillsammans med Glukosamin för hans leder och immunförsvar.
Han fungerar inte utan dem!!
Har råkat få hopp mellan brukarna pga lång frakttid osv, han är en helt annan häst med preparaten!!
Han blir riktigt riktigt knackig och hängig utan.

Prövar även MSM till hunden pga allergier.

Har prövat flera olika märken, men nu är det Ion S*lver som gäller!

Senast ändrad:

Jag provade lite olika varianter, ett par märkte jag ingen större skillnad på, men jag "inbillar" mig i alla fall att jag fick ett bra resultat på min gamla häst med ett flytande preparat från Equimins som heter Flexijoint. Det innehöll både Chondroitin Sulfat, Glukosamin och MSM. Jag upplevde att min gamla kuse kändes lite mjukare i hela kroppen när han stod på det.
Jag beställde det direkt från UK då eftersom de hade väldigt förmånlig frakt och det blev faktiskt skitdyrt att köpa det genom återförsäljare här i Sverige. Nu finns det ingen återförsäljare alls här längre, så det kanske inte är mycket till tips om du inte vill ta hem själv från UK....

Vilket som är bäst vet jag inte men det mest prisvärda MSM är Emin,s. Jag äter det själv och hästen får det. Det sägs att MSM minskar inflammationer i kroppen. Neutraliserar toxiner, kraftig antioxidant. Bygger upp bl.a. brosk, senor, hjärna, bindväv, muskler, skelett, hud, hår och naglar. MSM ger flexibilitet och styrka åt muskler, leder, hud, hår och naglar. Stärker immunförsvaret. Behövs för cellförnyelse.
Jag ger det för att stärka immunförsvar, minska inflammationer då min häst haft luftvägsproblem och ett ev. fånganfall/störning i tarmsystem. Hoppas på att kunna förebygga och stärka både mig och min häst.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 330
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
861
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 022

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka