Sv: Bästa mot ledproblem av Equitop Gonex och Chondrogen?
Ha bara i bakhuvudet innehållet i Chondrogen... Ställ fördel mot nackdel.
Min får inte gå på bete alls, får lågsockersilage och lite melassfri lucern (för att blanda mineraler och vitaminer i). Får numera melassade mineraler då de inte finns omelasserade de som passar bäst. Men är hysteriskt strikt med regimen. Men valde ändå att ge chondrogenet som sagt, även om det ger mer socker än både en och två morötter per dag. Men jag resonerade dels som så att morötter är INGEN egennytta alls, medan chondrogenet förhoppningsvis gör nytta. Dels så har jag slappnat av litegrann generellt. Liiite
Sockeranalysen på silaget har X% felmarginal. 0,5% för lågt värde ger per dygn bra mycket mer socker än vad 1 dos chondrogen gör
Samma när han fick medicin, i början var jag manisk med att inte blanda det med något sockrat. Sen fick han det med nyponproviva - han tyckte inte det var lika superäckligt då, och visst var det socker i det, men samma sak där - ½% felmarginal på silaget är mycket värre.
Det viktiga är nog att inte börja slira för hårt. Det är så lite socker så... För många bäckar små liksom.
Förutom HELT av gräs - minsta gräs, skogsbete eller ej spelar ingen roll, och han reagerar, så det som gjort störst skillnad här är att försöka hålla blodsockret jämnt över dygnet. Små portioner jämnt spritt över dygnet. Jag började med automatisk nattfodring, så jag även nattetid kunde ge var 4e h (nu har jag helt automatiserad fodring). Då hålls blodsockerkurvan hyfsat jämn, och det märks stor skillnad på min (jmf med ett större mål till natten)