Bästa molnet?

Trissa

Trådstartare
Jag är med i en lite grupp som ska göra en uppgift, och där måste vi dela filer med varandra på ett bra sätt. Det kan vara både textfiler och ljudfiler. Vi behöver inte kunna jobba på dem ihop, de ska bara skickas och hämtas. Viktigt är att det är säkert, och att det är enkelt att framförallt ladda upp dem. Jag har bara lite erfarenhet av Dropbox, men det kanske finns andra molntjänster som är bättre för det här ändamålet?
 
Vad är det för fel på DropBox? Vi använder det i jobbet där vi delar filer med varann. Jag tycker det fungerar bra.
 
j
Jag är med i en lite grupp som ska göra en uppgift, och där måste vi dela filer med varandra på ett bra sätt. Det kan vara både textfiler och ljudfiler. Vi behöver inte kunna jobba på dem ihop, de ska bara skickas och hämtas. Viktigt är att det är säkert, och att det är enkelt att framförallt ladda upp dem. Jag har bara lite erfarenhet av Dropbox, men det kanske finns andra molntjänster som är bättre för det här ändamålet?

Jag gillar Google drive. Enkelt, gratis och bra.
 
Jag är med i en lite grupp som ska göra en uppgift, och där måste vi dela filer med varandra på ett bra sätt. Det kan vara både textfiler och ljudfiler. Vi behöver inte kunna jobba på dem ihop, de ska bara skickas och hämtas. Viktigt är att det är säkert, och att det är enkelt att framförallt ladda upp dem. Jag har bara lite erfarenhet av Dropbox, men det kanske finns andra molntjänster som är bättre för det här ändamålet?
Jag gillar google drive, fungerar väldigt smidigt!
 
Jag gillar google drive, fungerar väldigt smidigt!
Ja, det gillar jag också, det är bra på många sätt! Men samma sak där, man måste ju ha ett konto. Funderar på Sprend och liknande skicka-tjänster, de är ju väldigt enkla, men är de så säkra?
 
Ja, det gillar jag också, det är bra på många sätt! Men samma sak där, man måste ju ha ett konto. Funderar på Sprend och liknande skicka-tjänster, de är ju väldigt enkla, men är de så säkra?
Det räcker att den ska ska dela har konto tror jag, men jag har en gmailadress så jag ser inte det som ett problem utan en förlängning av mitt mejlkonto. :D
 
Nackdelen är väl att man måste ha ett konto. (Tror jag?)
Är det ett problem?

Ja, det gillar jag också, det är bra på många sätt! Men samma sak där, man måste ju ha ett konto. Funderar på Sprend och liknande skicka-tjänster, de är ju väldigt enkla, men är de så säkra?
Med Sprend så får ni sitta och skicka filer fram och tillbaka så fort någon har gjort en ändring. Det verkar lite onödigt bökigt. Då är det väl bättre att bara spara filen och så har andra genast tillgång till den nya filen, utan att man måste krångla med att skicka filen.
 
Är det ett problem?


Med Sprend så får ni sitta och skicka filer fram och tillbaka så fort någon har gjort en ändring. Det verkar lite onödigt bökigt. Då är det väl bättre att bara spara filen och så har andra genast tillgång till den nya filen, utan att man måste krångla med att skicka filen.
Det kan vara ett problem för en i gruppen, misstänker jag.... Och hen kommer att behöva skicka filer, men egentligen inte ta emot igen i någon större utsträckning.
 
Jag tycker att GoogleDrive/Docs fungerar utmärkt! Har försökt arbeta i Microsofts motsvarighet men inte alls fått fnurr på det hela.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 425
Senast: Sasse
·
Tjatter Kära Buke! Finns det någon vänlig själ här som eventuellt kan hjälpa mig med en uppgift i skolan. Kursen är webbutveckling 1, så...
Svar
4
· Visningar
607
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 296
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 843
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp