Bästa lucernsorten?

Fashionistan

Trådstartare
Ja som rubruken lyder, vilken är den bästa lucernsorten? :) Ska vara i pelletsform och gärna finnas på Granngården :)

Sv: Bästa lucernsorten?

Personligen tycker jag att Kraffts Lusern är bäst. Även den erfarenheten jag har av vad hästarna tycker. Min pålle äter enbart Kraffts Lusern Hackelse och total ratar all annan lusern.

Kraffts finns på Granngården.

Okey! Finns den i pellets? Vill gärna ha det till min flicka då hon redan tycker att det är ganska tråkigt med grovfoder :) Står det bara krafft lucerne? :)

Och mina ratar hack.

Nu fick de sista av lucernpelletsen idag. Inget mer. Har tillräckligt bra hösilage. Visar det sig längre fram att de behöver det i alla fall så skaffas det in i så fall.

Ja som rubruken lyder, vilken är den bästa lucernsorten? :) Ska vara i pelletsform och gärna finnas på Granngården :)
Ska det finnas på Granngården så har du förmodligen bara Kraffts lusern att välja på.
De andra fabrikaten brukar säljas av andra återförsäljare.

Det finns Dangrönts lusern, som saluförs av bland annat Svenska foder.
Sen finns Kvarnbyfoders lusernpellets som säljs via återförsäljare.

Man kan inte säja att det ena är bättre än det andra, tycker jag. Utan det är en smaksak. Kvarnbys lusern är melassfri och har högre proteininnehåll än de andra, annars är de nog egentligen ganska likvärdiga.

Man kan inte säja att det ena är bättre än det andra, tycker jag. Utan det är en smaksak. Kvarnbys lusern är melassfri och har högre proteininnehåll än de andra, annars är de nog egentligen ganska likvärdiga.

Dangrönts är melassfri. Kollat upp detta.

Jag och hästarna gillar kvarnbyfoders lucernpellets bäst. Den sväller snabbt, jag blandar den ,betfor och vatten har högst proteinvärde och har mkt bra pris.
Sist jag köpte så kostade den 159kr för 30kg mot krafft hackad lucern ca260kr för 25kg.
Priset har kanske inte så stor betydelse om man har bara en häst men det har ju inte jag:o

Okey! Naturligtvis köper jag gärna från andra ställen än Granngården men det är så käckt för pappa att bara köra in där efter jobbet så därför menade jag helst från G! :)

Kvarnbys, helt klart. Finns inget att jämföra med tycker jag. Ren lusern, inga tillsatser, hög kvot (150 gr smrp). Och absolut billigast (109 kr/30 kg)

Tack! :)

Såg nu att det säljs på Tre Hästar i Kungälv som också ligger nära oss :)

Hoppas nu bara att de ger pappa rätt. Förra ggn när han frågade om Groov 125 gav de han Hippo Alfa istället för det var typ samma sak enligt dom :O

Senast ändrad:

Jag och hästarna gillar kvarnbyfoders lucernpellets bäst. Den sväller snabbt, jag blandar den ,betfor och vatten har högst proteinvärde och har mkt bra pris.
Sist jag köpte så kostade den 159kr för 30kg

Kvarnbys, helt klart. Finns inget att jämföra med tycker jag. Ren lusern, inga tillsatser, hög kvot (150 gr smrp). Och absolut billigast (109 kr/30 kg)

Skiljer priset verkligen så mkt??

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 541
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 076
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
522
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka