Bästa ljudboksappen och hur fungerar den?

vackerdag

Trådstartare
Ni som lyssnar på olika ljudboksappar, vad säger ni; vilken är bäst? Är det olika böcker upplagda på de olika apparna? Annat matnyttigt?

Jag har bara testat en, men den trivs jag väldigt bra med, Storytel. Där finns massa böcker, både svenska och engelska. Tror det är ganska bra blandning bland genrerna, iaf är det bra utbud inom det jag läser.
På storytel kan du ladda ner böcker så att de är tillgängliga i offline-läge, vilket jag tycker är smidigt då jag lyssnar mycket på resande fot när inte alltid uppkoppling finns. Du kan ha fem böcker i det läget samtldigt, fast där har jag fått lite buggar emellanåt så att jag inte kunnat ladda ner tyvärr.

Kostar 169kr i månaden, och är värt för mig som lyssnar 10-15h/vecka oftast :)

Jag har haft Storytel en länge tid (något eller några år) och tycker att det är en mycket bra app. Det är ett bra utbud och spelaren funkar väldigt smidigt. Sedan ca ett halvår tillbaka använder jag dock Mofibo istället. Även här är det enkelt och smidigt att söka upp böcker och lyssna på dem och enkelt att lägga i offlineläge. Man kan ha tre böcker igång samtidigt.

Jag upplever att utbudet är lite sämre i Mofibo, åtminstone när det gäller ljudböcker (däremot tror jag e-boksutbudet kanske är snäppet bättre?). Men jag brukar alltid hitta något jag vill lyssna på och läsa, så jag ser det inte som ett problem. Att jag kör Mofibo för stunden beror på att det är 70 kr billigare per månad. Tycker faktiskt Storytel är lite i dyraste laget. Åtminstone som mina prioriteringar ser ut.

Jag lyssnar på 2-3 ljudböcker per månad. Vet inte hur många timmars lyssning det mostvarar, men en bok är väl kanske i snitt 10-12 h.

Tack för svar! Toppen med jämförelsen mellan Mofibo och Storytel, har funderat över vilken jag vill ha. Tror Storytel vinner då jag är i behov av fler ljudböcker och gärna fler än tre offline.

Tack för svar! Toppen med jämförelsen mellan Mofibo och Storytel, har funderat över vilken jag vill ha. Tror Storytel vinner då jag är i behov av fler ljudböcker och gärna fler än tre offline.
Storytel har dessutom ofta bra erbjudanden för nya användare, så du inte behöver betala den höga avgiften första 2-4 veckorna (olika på olika erbjudanden), så du kan ju testa och se om du trivs med den :) (du behöver ansluta ett kreditkort ändå, men kan säga upp innan den "riktiga" avgiften kommer!)

Ni som lyssnar på olika ljudboksappar, vad säger ni; vilken är bäst? Är det olika böcker upplagda på de olika apparna? Annat matnyttigt?

Audiobooks tycker jag är bra. Lätthanterlig, och det finns mycket att välja på. Jag är lite för snål för betalvarianten, det finns många böcker i gratisversionen också. Använder legimus-appen som komplement, även den är smidig.

För att förtydliga så kan du läsa/lyssna på ett obegränsat antal böcker med både Mofibo och Storytel. Begränsningen är bara kring hur många du kan ha offline samtidigt.

Vill du först pröva Storytel med en gratis bok så kan någon med konto ge bort en som present.

Jag gillar Storytel och tycker det är väl värt pengarna.

För att förtydliga så kan du läsa/lyssna på ett obegränsat antal böcker med både Mofibo och Storytel. Begränsningen är bara kring hur många du kan ha offline samtidigt.

Ja precis men jag reser en del med dålig täckning och kan bara lyssna på offline böckerna oftast.

Audiobooks tycker jag är bra. Lätthanterlig, och det finns mycket att välja på. Jag är lite för snål för betalvarianten, det finns många böcker i gratisversionen också. Använder legimus-appen som komplement, även den är smidig.
Har lyssnat på den tidigare men kvalitén på uppläsningarna är ganska dåliga i jämförelse.

Har testat både Storytel och Mofibo. Den sistnämna har ett väldigt dåligt utbud jämfört med den förra. Tyvärr har jag haft jätteproblem med Storytel-appen det senaste året, oavsett vilken telefon. Jag får inte ladda ner böcker (säger att jag har för många offline trots att ingen ligger offline), den stänger ner lite hur den vill och alltid tre gånger när jag startar den. Hänger sig, kräver ofta ominstallation.

MEN jag har ändå valt den trots högre pris och dålig funktion. För just mig funkar det bättre med många böcker.

Har testat både Storytel och Mofibo. Den sistnämna har ett väldigt dåligt utbud jämfört med den förra. Tyvärr har jag haft jätteproblem med Storytel-appen det senaste året, oavsett vilken telefon. Jag får inte ladda ner böcker (säger att jag har för många offline trots att ingen ligger offline), den stänger ner lite hur den vill och alltid tre gånger när jag startar den. Hänger sig, kräver ofta ominstallation.

MEN jag har ändå valt den trots högre pris och dålig funktion. För just mig funkar det bättre med många böcker.
Jag hade med problem med att den inte villa låta mig ladda ner böcker! Är nu dock väldigt noga med att ta bort dem ur offline-läge innan jag tog bort dem ur min bokhylla. Sen jag blivit noga med det har jag inte haft provlem :) vet inte om det kanske kan hjälpa dig!

Liknande trådar

Fritid Jag tänkte har vi en bästa film tråd får vi ha en för bästa tv-serie också. Vilken är den bästa tv-serien du har sett och varför? För...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
6 761
Senast: cambodia
·
Fritid Inte nödvändigtvis den bästa filmen ni sett (det finns ju en. egen tråd för det) men en som fastnat i ditt minne av olika orsaker. Den...
Svar
0
· Visningar
191
Senast: Rie
·
IT & mobiler Jag har precis börjat lyssna på olika dokumentärer från P3 i SR-appen. Jag lyssnar oftast i bilen via bluetooth och skulle då vilja att...
Svar
6
· Visningar
518
Senast: Sassy
·
Fritid Har kikat runt lite på SL:s hemsida och det jag inte riktigt hittar är hur långt jag kan åka på en biljett. När jag till exempel ska...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
1 905
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar