Bästa knepen för en lösgjord häst?

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

CharliesAngel

Hej!
Jag skulle vilja ha lite seriösa tips på knep eller övningar som man kan använda sig av för att hästen ska lossna bra i dressyren. Helst mer än bara: "Serpentiner" (..dessutom vill jag inte veta av det där som en del gör när de vänder nacken på hästen fram och tillbaka hela tiden) Tack på förhand! :bow:

Sv: Bästa knepen för en lösgjord häst?

jag brukar efter hästen är uppvärmd, rida på små små volter på ganska långa tyglar åt både höger och vänster. Funkar bra för mig och de hästar jag gjort så på.
Tex vänd rätt upp, lägg en volt till vänster (liten volt) rid rakt fram ett par steg, en ny volt till höger (liten volt), ny volt vänster osv och jobba dig igenom medellinjen.
Hoppas du förstår vad jag menar..

Sv: Bästa knepen för en lösgjord häst?

Det finns massor med trådar om detta här inne! Använd sökfunktionen eller bläddra lite fram och tillbaka så hittar du säkert något läsvärt!

/B_A_L, moderator.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
615
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 761
Foder & Strö Hej! Jag skulle vilja få era bästa tips på stallströ. Gärna lite bädd aktigt det vill säga att det håller lite längre (typ att man...
Svar
2
· Visningar
623
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 187
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka