Bästa hemlagade pizzan!!!

Sv: Bästa hemlagade pizzan!!!

Svarar fler:)

Kalljäst deg lär ju inte hinnas med till ikväll, men kör det nästa gång! Likaså anskaffa bakstenar, men provar istället heta plåtar;)

Långkokt tomatsås såklart, inte heller jag känner skillnad på märken om såsen kokas länge...

Var tom i skallen när jag handlade så det får nog bli enbart kebabpizza ikväll, det har jag allt hemma till.

Men tar gärna emot mer tips på goda fyllningar, sonen vill nog gärna ha variation:D

Mitt bästa pizza-tips är att ringla lite olivolja över degen innan tomatsåsen läggs på.

Kan också tipsa om att det är riktigt gott att ha palsternacka (skivad, kokt) eller grönkål (strimlad, förvälld) på pizzan!

Vi använder kungsörnens pizzamix, den är supergod. Sen använder vi tomatsås på burk, Barillas är god. Det tar så lång tid ändå att göra pizza så egen tomatsås orkar jag inte hålla på med.

Sen ska osten vara direkt på tomatsåsen och därefter resten av toppingen.

Jag gillar också Kungsörnens pizzamix. Både praktisk och god.

Du, med flera, ställer lite krav på de krossade tomaterna. Jag är nyfiken på vilka märken ni föredrar? :)

Jag tycker inte jag känner så stor skillnad på tomaterna när de väl är nere i såsen och kokat till sig. Iofs brukar jag inte köpa de billigaste, men mellanpris.

Gärna Mutti eller Kung Markatta, men det ska sägas att Coops egna i den blå tetran är riktigt goda.

Har jag tid och lust kokar jag gärna egen tomatsås på färska tomater. Jag älskar att ha något puttrande på spisen och då är tomatsås idealiskt ;)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag såg att det redan finns en tråd om Ergenyl, men då den har några år på nacken tänkte jag att det kanske är bättre att starta en ny...
Svar
10
· Visningar
3 931
Senast: Amha
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 054
Senast: sorbifolia
·
Ridning Jag ger snart upp, hittar aldrig en bra häst :( Det hela började med min hyrponny som jag hade under 1 år, han skulle var jättesnäll...
2
Svar
23
· Visningar
3 713
Senast: EmmaBovary
·
Relationer För ett par dagar sedan rasade hela min värld när min sambo berättade att han vill göra slut. Han säger att han älskar mig, men som vän...
Svar
6
· Visningar
3 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar