Bästa hästvårdsboken?

Trissa

Trådstartare
Jag tänker ge bort en hästbok i present, och vill ha tips på den ultimata hästvårdsboken! Innehåll: sårvård, sjukdomar, skötsel och hälsovård i största allmänhet. Finns den?
 
Sv: Bästa hästvårdsboken?

"Håll hästen frisk" tycker jag är en väldigt bra bok, kommer inte ihåg nu vilka som skrivit den. Finns i bokhandlar och på Hööks.
 
Sv: Bästa hästvårdsboken?

Tänkte just tipsa om just den boken :)
Rekommenderas starkt!
 
Sv: Bästa hästvårdsboken?

Apotekets bok om hästvård (den den nu heter). Är en omöjlighet att vara utan i stallet.

Norrland
 
Sv: Bästa hästvårdsboken?

Apotekets bok är bra.
Jag kan även rekommendera "Hästhållning i praktiken" av Mats Mellberg.

Immer
 
Sv: Bästa hästvårdsboken?

"Hästhållning..." är också en bra bok! :) Den är lärobok på naturbruksgymnasiet.

Norrland
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 195
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
790
Senast: Fiorano
·
Tjatter Har sett att det har blivit populärt igen. Funderar på att köpa en varsin till min väns barn och ge dem i present. Det finns många...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Barbabelle
·
Övr. Barn Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli fadder för min bästa kompis dotter som föddes i somras och tackade naturligtvis ja. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
1 145
Senast: Malin_L
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp