Bästa försäkringen???

tinafinis

Trådstartare
Vilket bolag har bäst vilkor för en varmblodig travhäst?

Vill ha en försäkring som täcker likvädigt en A1:a

Agria eller Sveland? SÅg nåt test nån gång o då skulle visst sveland "vinna".

Vilka har ni, vad betalar ni i månaden/år?

Sv: Bästa försäkringen???

Du måste även kolla hur stor självrisken är för att kunna göra en rättvis jämförelse

jo jag vet... men då är ju frågan vad man ska välja. har agria "ridhästförsäkring" + avel på min dam hemma. Premien är "billig" men nu när hon väl blev dålig så blev de rätt mycket med självrisken.
Så... en billig premie eller en billig självrisk (samt rörlig sådan..)
Kanske billigare självrisk är att föredra på en travhäst? Men då är frågan vad som ingår i respektives försäkringar så som hältor etc.

Kan tänka mig att försäkringarna inte täcker hältor, men finns det inget som motsvarar allt annat med veterinärvård och sådant?

Agria hade en försäkring som täckte precis som en A1:a med alla dess tillägg. FÖRUTOM hältor, inflamationer i benen, ryggbesvär samt luftvägsproblem.
Glömde fråga om hästen fick hosta o sådana infektioner om det gällde för det.
Kostnad för en häst i värde 25000 så var det 2906 kr/år. 1800 i självrisk samt 20% rörlig. Taket ligger då på 120000 kr.
Har man mer än tre hästar i samma bolag så blir det 5% på alla försäkringar man har hos dom.

Ska ringa o höra med sveland oxå.

Kolla med Folksam också, de har avtal med ASVT så är man medlem där får man ytterligare rabatt.

Sveland har jag nu, iom att i Agria måste man "gå ner" till travhästförsäkring när man kör in hästen, och får ha den fullt försäkrad fram tills dess. I Sveland får man ha hästen "fullt" försäkrad fram till första start. Därför valde jag Sveland till min åring. Blir förstås annorlunda om man väljer till en redan startande häst.

Gäller en tip månaders gammal travare.
Aha ok. Så fort en häst är ämnad för trav gäller det "travförsäkring" hos agria, men hos Sveland kan man ha "vanlig" A1:a innan den tas ut på banan?
Kan man träna på banan oxå med en A1:a hos Sveland och den gäller? Det gör ju absolut inte agrias.
Vet du det?

Det kan jag faktiskt inte svara på. Hon jag pratade med på Sveland sa att man kan ha "vanlig" till första start, så det borde ju gälla även träning på bana. Men jag vet faktiskt inte, ring och fråga, de vet nog bättre än att jag gissar :p

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
978
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Finns det nån här som fått minskat eller nollat bostadstillägg pga en sjukförsäkringsersättning? Jag har två cancerförsäkringar som...
2
Svar
33
· Visningar
1 999
Senast: gul_zebra
·
Övr. Hund Hej! Nu har Agria höjt försäkringen IGEN. Betalar alltså 11500 om året vilket nästan blir 1000 kr/mån. Har till sista april på mig att...
2
Svar
21
· Visningar
1 890
Senast: Sedna
·
Övr. Katt Hej! Jag har skaffat en Russian Blue-katt. Han är ungefär 4 månader gammal och har blivit vaccinerad två gånger och id-märkt. Nu vill...
Svar
19
· Visningar
1 155
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon
  • Uppdateringstråd 30