Bästa flugmedlet??

S

Sambeon

Har ni tips på bra flugmedel man kan använda vid ridning (annars också förstås)

//Sambeon:bow:

Sv: Bästa flugmedlet??

Hej!
Jag använder Md hästdeo till min häst & jag tycker att den är jättebra! Den innehåller citronella som ska göra att flugorna inte känner hästens doft... Märker stor skillnad på min häst & stallkompisens(hon använder en annan sprej).
Kan va lite svår att få tag på i butik så jag har köpt min på nätet... (bara googla på Md hästdeo så kan man hitta den...)

Mvh Alexandra

Helt klart det mest ultimata är Absorbines Ultra Shield!

Min häst är helt fri från allt vad bitande/blodsugande insekter heter och flugor.

Förra sommaren stod han med ett sto, stoet var om kvällarna grå-svart istället för brunt av knott, hon var med andra ord helt täckt av knott medan min häst var helt fri från allt.

Absorbines Ultra Shield!
:banana:

Håller med, är det bästa som vi har provat, kostar en del men väl använda pengar.

Först 3 dagar i rad, sen bättrar vi på när vi ridit och då på dom mest utsatta ställena, sen ca 1 gång i veckan lite överallt, borstar efter så man sprider ut det.

Min ena reagerar på Ultran- samma verksamma substans som i Switch.

vet inte vad jag ska använda.:confused:
Det får nog bli pyjamas på:crazy:

Kan man spraya på det även där sadeln ligger och så? Eller kan det ge irritation ?

Hur ofta kan man spraya på som max?

Vi har sprayat hela hästen, tagit på händerna o duttat i panna o ganacherna, inte så nyttigt för en själv kanske men huvudsaken att hästen blir insmord, ingen reaktion på varken häst eller oss.

Vi har sprayat hela hästen, tagit på händerna o duttat i panna o ganacherna, inte så nyttigt för en själv kanske men huvudsaken att hästen blir insmord, ingen reaktion på varken häst eller oss.

Hur ofta då? Och håller det verkligen knotten borta? De är de värsta!

Kl.
Så kommer kärringen mot strömmen. Absorbines Ultra Shield fungerar inte på mina. Jag har följt bruksanvisningen noga och i går fick jag plocka in mina tidigare för det sprang som dårar pga knott och mygg.
Ponnyn är jätte sönderäten och då går inte mina ute dygnet runt. Den stora är inte fullt så medtagen ännu men även han är väldigt äten på.

jag tycker inte heller att den var bra. svindyr och märkte ingen skillnad alls mot vanliga citrondoftande medel. mina är dessutom switchade och jag tror knappast det är så bra att ha ännu mer permetrin på dom - det är ju ett gift!!!

har även testat bremsenblocker och prob deo, som båda doftar tjära (urk). men ungefär samma effekt som citronella.

bästa skyddet är täcken och huva.

Jag hadde hoppats på att slippa täcka in min häst så han såg ut som en blå smurf i sommar men tydligen får jag lov att göra det ändå. det enda jag provat som fungerat i flugmedelsväg på honom är equimin sommarspray.Men den är väl förbjuden nu ?

Delvis Kl
Mot bara knott- de som sätter sig på bringa o underredet- hjälper vanlig matolja, men mygg- var hur mkt som helst igår. insåg att det är täcke som gäller.

jag använder effol blocker när jag kör. mot broms, knott you name it... fungerar kanon! sen använder jag gelen för övrigt:)

Tack alla som har svarat.
Jag tycker jag ahr testat allt även Absorbines Ultra Shield som inte funkar trots att man gjort precis som det stod och som alla andra.

DIOMOND BLUE vad är effol blocker det har jag inte testat. Var får man tag på det??
:bow:

Fast ultra shielden är inte mot knott å mygg utan mot flugor, bromsar, blinningar etc. Har testat själv mot båda (på samma ort :angel:) och under värsta blinningsäsongen är det bäst men nu med mest mygg å knott så är det switch som gäller.

Det är enligt återföräljarna som jag pratat med mot alla bitande insekter.
Och på flera ställen på nätet marknadsförs det så här.
Absorbine Ultra Shield Världens idag mest effektiva flugspray. Bekämpar flugor, myggor,
knott, bromsar, fästingar etc. Ohyran landar på hästen men biter inte.
Då Ultra Shield är så effektiv är den mycket bra för hästar med eksem

Har även kollat på själva Absorbines hemsida och även där står samma sak.

Senast ändrad:

Jag hadde hoppats på att slippa täcka in min häst så han såg ut som en blå smurf i sommar men tydligen får jag lov att göra det ändå. det enda jag provat som fungerat i flugmedelsväg på honom är equimin sommarspray.Men den är väl förbjuden nu ?

Jag håller med sommarspray är det absolut bästa, vet inte hur det blev med förbudet men köpte på mig ett lager så jag har hemma :D

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
708
Senast: tara
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 575
Hästvård Vilket är det mest prisvärda/ bästa kylande linimentet på marknaden? Eller är de lika varandra?😊 Jag skulle vilja ha ett kylande...
Svar
2
· Visningar
274
Senast: Grazing
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
913
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V