Bästa dynan/underlaget i bilbur?

Fårskinn från köttrasfår, som inte tovar sig! Texel, suffolk, oxford down mfl blir helt fantastiska hundsängar.
Var får man tag på sånt? Jag har flera bekanta med gotlandsfår och det är visserligen helt fantastiska fällar men de känns lite väl lyxiga att slänga i hundburen. :angel:

Är det någon som vet vad bäddarna som ofta säljs på mässor/utställningar kan tänkas heta..? De är i biabäddsliknande material, men utan upphöjda kanter.

Jag köpte en billig skumgummimadrass på Jysk, tror jag det var. Klippte till den så att den precis passar buren och viker fleecefilt runtom. Fårskinn ovanpå, ibland ett par fleecefiltar att bädda med. Skumgummit är lagom tjockt, och så är det enkelt att byta filt och tvätta den.

Jag har två begagnade dynor som vi haft till utemöblerna, sådana långa med rygg + sits. Över det har jag fårskinn.
När vi jagar och de är blöta och skitiga så får de ha dynorna underst och en tunn vattenavstötande filt ovanpå :)

Liknande trådar

Hundhälsa Jag undrar hur ni har era hundar i bilen, det finns en uppsjö av burar, bälten osv. Inom kort flyttar vår store vilde hit, en blandras...
Svar
15
· Visningar
1 018
Senast: Bexzor
·
Övr. Hund Vi har en volvo v70 och en cockerspaniel. På marknaden finns u hur mycket som helst vad det gäller halvburar, och på beg marknaden oxå...
Svar
3
· Visningar
1 182
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur