Bästa dressyrskydden för vardagsbruk?

Equilina

Trådstartare
Ibland är tiden snål, underlaget skvättigt, schabraket svårmatchat osv, och då skulle jag vilja ha ett par bra dressyrskydd för hemabruk. Drömmarna säger en uppsättning Veredus Piaffe Evo men den ekonomiska verkligheten som föräldraledig är en helt annan :angel:
Jag tycker de där med ludd i ser himla tilltalande ut, men hur praktiska är de och vilka är isf bäst?

Önskemål:
- Lättskötta
- Finnas i brunt, alt vitt men då ska de vara bra smutsavvisande
- Pris max ~800 för fyra, helst kring 500.

Sv: Bästa dressyrskydden för vardagsbruk?

Utan tvekan Catagos :love:

finns i både brunt, svart och vitt, är superlättvättade och sitter som en dröm. Jag använder även mina som transportskydd i kombination med boots, eftersom min häst hatar vanliga transportskydd.

Utan tvekan Catagos :love:

finns i både brunt, svart och vitt, är superlättvättade och sitter som en dröm. Jag använder även mina som transportskydd i kombination med boots, eftersom min häst hatar vanliga transportskydd.

Bild! Pris?

Jag håller med angående Catago. Skyddar bra, lätta att tvätta och har bra passform. Dessa skydd finns också med andra namn så som Eskadron, Jacson och BR.
Annars är Jacsons luddskydd helt okej, men ganska så tunna så de är väl mest för syns skull. JHLs luddskydd är lite tjockare men känns klumpigare på något sätt. På halvblodet så snurrar de så han kan inte ha dem längre. Har även en uppsättning av Events luddskydd, tjocka och mjuka men inte alls samma kvalitet som ovannämnda skydd.

Catago skydden. Har ingen bättre bild där man ser skydden bra.
32663645.jpg

Även jag säger Catago :love:
Sitter bra, är snygga och lätta att göra rent!

Även jag håller med om Catago. Helt underbara! Snygga, lätta att hålla rena, bra passform!

Jag har bruna Catago till min, men hon fick mycket fula skav att att skritta i en kvart med dom på.
Kanterna är ganska hårda, jag tror att det är det som är problemet för min häst.

Hur sätter ni era skydd? Jag kanske gör fel?

Du är inte ensam, jag vågar inte köpa dom för att de flesta jag känner som haft dom får skitfula skavsår på sina hästar. Dom är fina att se på men jag håller mig till Veredus och typ JHL's skydd med ludd inuti...

Catagos är snygga (!) men vad jag sett så blir det skav väldigt lätt av dem som nån annan skrev, dessutom höll min stallkompis catagoskydd max en vecka och då hade inte de hänt något ovanligt med skydden...

Jag skulle rekomentera Events skydd med ludd i! De är underbara! Finns i vitt, brunt och svart och riktigt snygga ;)

Annars har jag själv dessa skydden hemma när det är knappt om tid eller jag ska rida ut, sitter perfekt, inga hårda kanter och de är hållbara och väldigt prisvärda! Och de är bara att spola av :)

Måste hålla med. Jag har ALDRIG sett ett par Catago som inte glider ner bak. Möjligtvis snygga att se på men absolut inte bra skydd.

Kan trösta dig med att Veredus-skydden är totalt värdelösa så sörj inte dem... Det tar hundra år att få på dem, de är svåra att få på så att de sitter rätt och även de glider ofta nedåt. Nejtack till dem!

Vanliga damasker är lättast när det kommer till att spola av och hålla dem rena.

Jag håller med några här om Catago! Min har aldrig fått skav och dom sitter kanon. Som Zvea använder även jag mina som transportskydd med boots till. Jag är iaf väldigt glad över mina och när tillfälle kommer så ska även svarta och vita inköpas!

Men då tror jag folk sätter på dem för löst, både om de får skav och om de glider ner.

*kl*

Hittade DESSA när jag googlade:

Någon som prövat dem? De ser lite väl "high tech" ut.....

Är de bra eller bara dyra? ;)

Men då tror jag folk sätter på dem för löst, både om de får skav och om de glider ner.

Skulle jag också gissa på. I mitt stall är det säkert 10 ekipage som har catagoskydden, och ingen har klagat på vare sig skav eller att de glider.

Nej, dem är jag mycket besviken på. Är jättesvåra att få på plats och spännena är mycket sega att sätta fast, samt att de ofta glider ned. Nej, lindor är då överlägset mycket bättre och går nästan fortare att få på plats.

Ungefär vad jag trodde när jag såg dem. De ser lite "knepiga" ut, blir till att fortsätta linda ;)

Tycker faktiskt att korrekt lindade ben ser riktigt prydligt ut! :)

Det är allafall min åsikt och mina erfarenheter, men inga jag kommer köpa :) Det är, vad jag sett dessutom förvånansvärt få som har dem.

Håller med dig, lindar dagligen min hästs ben. :)

Till TS. Professional Choice skydden tycker jag tillhör dem bättre, dock lite dyrare än din budget.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka