Fast då blandar du ju ihop två helt olika inlägg från mig som var svar på helt olika inlägg. Ett för att belysa att det inte bara är Orsa och Nordens ark i Sverige som jobbar med bevarande, utbildning och forskning. Ett som är ett svar på en fråga om Öland eftersom jag skrev att man kan känna sig trygg med att besöka de flesta djurparker i Sverige.
Och igen- jag har inte skrivit att jag inte känner till Öland. Jag skrev att jag inte har tillräcklig insyn för att uttala mig om dem. Och för att förtydliga så menade jag varken mer eller mindre med det än att jag inte har tillräckligt på fötterna om Öland för att vilja uttala mig varken positivt eller negativt om dem här på Bukefalos.
Ok

Jag läste dina inlägg som helhet och blev då bl.a. förvånad över att ”undrar du något så pm’a mig” . Eftersom jag blev förvånad över flera saker du uttalade dig om som jag sen kommenterat .
Som helhet utifrån dina poster läste jag att du sammanfattningsvis skrev att ”alla Svenska djurparker har EAZA avtalet och därför betyder det att djuren har det bra och mår bra och att man utifrån det kan känna sig lugn eftersom man som besökare även bidrar till deras bevarande och välmående.
Det stämmer ju öht inte att besökares inträde går till intäkter för djurens bevarande osv ens till några vesäntliga procent .